Lite mycket just nu...

....så har inte hunnit skriva på ett tag, tycker kanske inte det hänt så mycket men det har det ju faktiskt gjort!

Ida har tävlat klubbhoppning i Tranås och i första klassen var det lite si och så med styrningen, lite nervös, hon var jätteledsen när hon kom ut med 8 fel, men fick rosett ändå (alla fick i blåbärsklassen) men då tjejen efter henne åkte av så insåg Ida att det var ju ingen katastrof. Hämtade upp sig och red nog sin bästa runda någonsin  nästa klass, felfritt, lugn galopp och koll hela vägen, hon var så lycklig, rosetten spelade inte nån roll alls efter denna klass:) Nu tjatar hon om att hon vill tävla men nu är det ju inga tävlingar förrän nästa år igen.

Vår fina Trinity är tyvärr utdömd pga pålagring i kotleden vä fram, då det visade sig att hon hade en övertalig tand och bettproblem så kan vi ju inte avla på henne heller, skittråkigt! Hittade ett jättefint sto utanför Jönköping men dan innan vi skulle titta så blir hon såld till första spekulanten. Så det är bara att ta nya tag, bara så jobbigt att leta häst!

Jag tycker mest jag jobbar, har ju varit ledig en del men då var det alltid något att åka iväg på, två dagar har försvunnit då jag varit på ATG kliniken med Trinity, en dag till Sthlm och middag, hem nästa dag, lite övertid på jobbet då det är ont om folk för jämnan känns det som, två dar i Götet med Pauline och Ida, ska aldrig åka iväg efter en jobbhelg igen, var lite väl trött. Men vi hade mysigt ändå:) När jag inte jobbar kväll så jobbar Rolf kväll eller är på nåt möte, under tre veckor var vi hemma samtidigt ca 5 kvällar, vi var iofs tillsammans några kvällar till men med andra människor på möten och middagar...och förra veckan 2 kvällar, denna vecka blir det hela tre kvällar vi äter middag ihop:) dessutom har en förkylning gått runt i familjen så jag har varit däckad några dagar med, men det var mina lediga dagar.

De dagar man jobbar 7-16 bara försvinner när det är så mörkt, känns ju som klockan är 19 när den är 17... Hatar att det är så mörkt! Med risk att få en del klagomål på mig tycker jag ändå att det skulle vara kallt och snö nu! Såhär mörkt har det inte varit de senaste två vintrarna!

Min tel har varit på nya äventyr idag, landade i blöt cement jag höll på att pytsa i ett hål, men efter en avspolning under kranen så funkade den igen, men det är nog snart dags för en ny, har ett litet streck över sig också efter att ha hamnat under en varm plåt vid bakning förra veckan...får nog bli en samsung igen:)

Ikväll har vi storstädat Idas rum och sorterat upp alla småsaker, slängt en miljon små klippta papperslappar och dammsög nog upp närmare en burk pärlor. Hon har fått ett nytt skåp att ha grejor i så nu ska hon väl kunna ha ordning, man kan ju alltid hoppas:)

Nu ska resterande sysslor för dagen göras innan man får gå och lägga sig, natta hästar, städa i ordning i köket och sen sova och ladda för en heldag 9-22.30 imorn. Är lite seg, jobbade igår kväll och kom hem vid 23 tiden, blir imorse väckt av en äcklig spyfluga kl 05.00...kan ju inte somna med den i rummet och 05.50 ringer Rolfs tel för han skulle till Sthlm, så taxin kom 06.20, (helt otippat så hittade inte taxin hit utan var ute i skogen och körde runt) sen var det ju dags att gå upp.

Så dags att göra lite nytta igen- sen godnatt:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0