Snart jul....

...och jag har faktiskt fixat en hel del av årets julklappar. Är lite kluven, tycker det är kul att ge, men är stressad över att hinna fixa alla julklappar eftersom vi är många i familjen- vilket ju är toppen förutom då man ska handla julklappar. Har ju en del lediga dagar men det har varit uppbokat med en massa grejor jämt, så det är ibland svårt att få ihop allt.

Lyckades också tappa bort ett kvitto i julhandeln...jag var på Intersport, massor av folk och jag handlar en hel del, när jag kommer hem på kvällen upptäcker jag att jag saknar kvittot.....och två grejor skulle jag lämna tillbaka- suck! Men två dagar senare går jag in och förklarar för en säljare vad som hänt, han hinner inte svara mig förrän tjejen i kassan bredvid (som jag handlade av förra gången) säger " jag har ditt kvitto!!" Hon hade hittat det och sett att det var mitt, hon visste att jag tvekade om några saker så hon la undan det och satte en lapp på det:)) Finns en hel del fördelar med småstäder..är ju iofs välkänd på intersport då jag är en bra kund, handlar också mycket där till jobbet. Nu har jag kvittot som ligger i tryggt förvar i min plånbok!

Har inte skrivit på ett tag, det har hunnit bli vinter med tre dm snö som nu håller på att töa bort, temp runt -2 till +2 jättetrist väder, grått, regnigt och isigt och lerigt eftersom det inte hann frysa under innan snön kom...Men hästarna har snösulor och brodd så det går ju alltid att rida iaf. Dock får man anpassa lite efter underlaget just nu.  Men nu är det inte så många dagar kvar tills det vänder och vi går mot ljusare tider igen.

Denna helg har tillbringats på jobbet, har sovit kvar då kan jag sova en timme extra och i fredags kväll vågade jag mej inte ut på skogsvägarna på natten för då blåste det ner träd lite överallt. Nu är det två lediga dagar innan det är jobb i 3 dagar igen. Ska nog passa på och  se ut en julgran idag, förra året var det mer än en meter snö och granarna var totalt översnöade, gick knappt att ta sig fram till granen och fick skotta runt stammen för att kunna såga ner den.

Dags att göra lite nytta... ha det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0