Vinter!!

Det är den 24 november och vi har tre decimeter snö, det snöar fortfarande  och ska tydligen snöa en hel del till,
vi har nu -5 ska bli neråt -15 i helgen, tidig vinter får jag säga. Hade hoppats att det skulle va snöfritt i början på dec då vi ska flytta, men den risken är nog inte så stor. Tur att vi bestämde oss för bergvärme på det nya stället för jordvärme kan man inte lägga ner då det är så mycket snö...

Har jobbat två dagar, var uppe tidigt igår och åkte ner till ridhuset med Pauline och Jossan som red King och Trinity, var jättekul, men utan fyrhjulsdrift på bilen hade det inte gått, fegade  lite och skottade lite i snövallen innan jag körde ut på stora vägen. Inte helt bra om transporten fastnar på vägen ut....Sen fick man skotta snö och så var det jobb från lunch och hela kvällen. Idag är jag lite seg men ska väl vara inne och packa ihop lite mer och städa under dagen, har upptäckt att det är väldigt dammigt under möblerna som stått på samma ställe länge.
Får åka ut i halkan lite idag med, måste hämta en silagebal och sen ska Ida hämtas i skolan och rida lektion ikväll.

Nu känns det verkligen som om man hänger på målsnöret- om en vecka är det vårt på riktigt- då flyttar vi verkligen!! 

Nu ska jag göra lite nytta- ha det bra i snön och kör försiktigt!!!




Kommentarer
Postat av: Siw

Ja ni kommer inte att få ngt ideliskt flyttarväder som det ser ut nu! Hoppas ni har hunnit få färdigt hagarna, tur att du började i tid kan man säga o inte fegade ur med det arbetet bara för att det "regnade lite" :) Ha det gott

2010-11-24 @ 09:23:57
Postat av: Jessie

Gu så gott att det snart äntligen är ert "på riktigt"! E allt bra avis, men bara på själva husägandet, inte på att bo på landet eller renoveringen... =) Men jag kommer att bli när ni e klara...

KRAM

2010-11-24 @ 20:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0