Ny vecka!

Är lite seg, vaknar 04.30 varenda morgon, sen försöker man somna om igen och igen och igen....somnar om men vaknar typ en gång i halvtimmen tills det är dags att gå upp, blir lite trött av detta, men man vänjer sig väl snart vid ljuset?

Manne och mamma kom ner i fredags, stannade sen till söndag kväll, var mysigt att de ville vara med på hästtävlingar och lagårdsrännet!

I fredags sprang jag Lagårdsrännet med Ida 2,2 km, startade med en lång uppförsbacke som Ida absolut inte ville springa i, sen var hon jätteduktig och sprang nästan hela vägen som var kvar, spurtade i mål, klarade oss på 18 minuter! en minut snabbare av Ida än förra året!

I lördags jobbade jag, de andra roade sig hemma på egen hand.

Igår var det Husarhoppning i Vetlanda, jättefin bana. Gick bra för Rolf och Pauline, Trinity är en klippa! Sen var det hem och byta häst för då skulle Ida ner på klubbhoppning i Aneby med Yoshi. Jag lastade den lille busen, går sen runt för att stänga baktill... då hoppar han ut genom skötardörren där fram!!!  Jäkla odåga, jaga honom en stund, nästa lastning så satte jag fast honom och stängde framdörren innan jag gick runt för att stänga baktill! Ida hoppade sen en 20 cm bana med honom, jag fick den äran att springa med. lång bana 9 hinder!! Blev glad för sin rosett och skulle inte åka hem direkt utan stå och hålla sin häst vid banan som de större tjejerna gjorde:)

Sen var den dagen slut...middag blev det vid 19 tiden och sen packa iordning allt för Ida, gympa i skolan måndag, sova på kulla måndag natt och så lite extra ytterkläder...och Rolf stack idag på ny övning i tio dagar, det var ju lite att packa- framförallt att leta efter laddaren till hans nya kamera- som bara han har använt! Vi letade på olika ställen i huset, där han letat letade inte jag....ringde och kollade så inte mamma och manne fått med sig laddaren, men inte! Då letar jag där Rolf redan varit och vad hittar man väl där- jo en laddare!

Sen var det dags att ta in hästarna och lägga på Vital en ny baksko, han drog av sig den andra i lördags och hade slitit ner hoven rejältmen igår var han faktiskt rätt snäll ändå, sprakade mig inte nån gång när jag skodde- bara ryckte lite:) Och vips så var klockan 21.45....tiden bara försvinner ibland...avslutade kvällen med en genomgång av almanackan för att få ihop logistiken i våra liv... det är mycket nu och ett tag framöver, men det ska väl gå på nåt sätt det med.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0