Borta bra men...

...hemma bäst!!
Fredag f.m. åkte vi till Göteborg, lyckades hitta till Mickes lägenhet som vi fått låna. Lyckas även parkera vår bil på en plats där vi troligen inte kommer att få p-böter. Tar oss en in till stan där vi glassar i solen-det är gott om folk i Göteborg den här helgen- deltarna i Gothia cup fyller stan rätt bra! (när de inte slåss på planerna förstås). Kom in på Ullevi efter att säkerhetsvakterna kollat Rolfs rygga TRE ggr och jag blev kroppsvisiterad...vi måste se bra farliga ut?? Fick lyssna på både Good Charlotte och Takida innan det var dags för Pink, tyvärr var ljudet rätt kasst på förbanden men blev bättre när Pink spelade-jag trodde vi skulle höja medelåldern när vi var med men icke!! Gott om folk som var äldre än oss!

Efter konserten vällde vi och 35000 till ut på stan där det redan var fullt med Gothia cup deltagare- har aldrig sett så mycket folk samtidigt i Götet- man fick typ tränga sig fram på avenyn! Det var kö till varenda ställe så vi beslutade oss för att åka hem...och jag var hungrig men det var ännu längre köer till varenda ställe där man kunde köpa nåt att äta...nåväl hoppar på spårvagnen och vi kommer på att vi inte vet vid vilken station vi klev på tidigare idag he he, men vi visste att det låg en coop affär där så vi spanade efter den....som inte syntes när man kom från stan...så vi åkte lite långt- sisådär en sju stationer ha ha men det var bara att ringa Pauline och fråga var vi skulle av och sen ta andra hållet hem! Väl hemma är jag döhingrig och i kvarteren runt lägenheten är allt igenbommat, men jag hittade en påse popcorn i lägenheten:) toppenbra nattamat!!!

Upptäckte då vi skulle åka på lördagen att våran superba parkering inte var så superb...hela bilen var täckt av kladd från träden- så det fick bli en biltvätt på vägen hem med.
Vi åkte sen hemåt via kusten en bit och sen förbi Uddevalla och hemåt. Stannade och åt lunch på en golfrestaurang- lite kontrast mot Göteborg- lugnt, stilla och tyst! Superbra mat kan rekommenderas om man passerar. Grästorps Golfklubb!

Stannade till i Jkpg och inköpte bla ett luftgevär åt Ida- blir ju spännande....och jag hittade
jättebra absolut nödvändiga saker på Hemtex rea!!!

Avslutade dagen med en lugn hemmakväll och ett glas vin- idag har det hittills inte blivit nåt vettigt gjort men får väl ta tag i lite saker nu kanske, så trist väder ute- men regnet behövs verkligen- kan dock inte låta bli att längta efter solen igen!
Ha det bra vi hörs!

Kommentarer
Postat av: icka

Luftgevär till Ida??! nu vågar inte jag vara barnvakt... hehe;)

2010-07-27 @ 18:01:09
Postat av: Jessie

Jag hade nog oxå gärna sett Pink. Vill jag nog höra mer om sen. För att inte tala om Takida... dom villj ag verklgien se!!! Fast de kommer ju till eksjö sen så kanske får slå till då =).

O jag måste nog oxå fråga, luftgevär till Ida????? WHAT??? =)

2010-07-28 @ 09:59:28
Postat av: Danne

Låter som att ni blev unga (yngre menar jag) på nytt :) Konsert, popcorn till middag etc, etc ;)

2010-08-09 @ 13:51:28
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0