Veckans enda lediga dag....

...är snart slut! Har haft fullt upp hela dagen men tycker inte att jag fått så mycket gjort?? Men om man tänker efter- utsläpp och stallfix, sen ut med hundarna, elda i pannan så det blir varmt och skönt inne, varit och ridit i ridhuset, hämtade Ida i skolan, besökte Elgiganten och skulle ha en helt vanlig telefon- alltså en lur med knappar i och sladd- det hade de inte!!!- handla lite mat och present till barnkalas på söndag och så åkte Ida skridskor en timme -efter det har jag tillbringat två timmar med att frysa!
Har väl gjort en del men ändå så är tvättkorgen full, dammråttorna förökar sig i rekordtakt, jag behöver duscha, dammet ligger säkert på plats, Idas rum ser ut som om hon haft en pinata i taket med barbiegrejor och slagit sönder, rörigt i hallen, hundarna har vält ut vattenskålen som rymmer fem liter- fem liter är mycket då det är uthällt på golvet....deras bäddar torkar sakta men säkert- tur man har golvvärme!- den rena tvätten behöver läggas in och jag är bara sååå trött....Hoppas det inte håller på och strular med elen inatt- Hera får tokspel varje gång elen kommer och går=väcker mig- inatt har jag bara sovit typ två timmar i stöten, suck.

Igår skulle jag titta på en film, men då försvinner elen- går ut och kvällsfodrar med pannlampa, skulle byta täcke på Vital men han var skräckslagen då jag hade en lampa på skallen så det var inte aktuellt kan jag säga! Kommer in och efter en liten stund kommer elen tillbaka- hinner få på filmen och titta i 5 min- sen blir allt svart igen....men efter en stund behagar elen fungera igen och jag hinner se halva filmen, tänkte se andra halvan ikväll om vi har någon el vill säga!

Hej hopp- vi hörs!




Kommentarer
Postat av: Danne

Är det inte underbart att bo på landet så säg ;)

2010-01-14 @ 18:48:00
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Jessie

Åååå va de e härligt att bo i STAN!!! =)

2010-01-15 @ 19:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0