Nattgäst!

Liten Ida hade ingen lust att sova tidigt igår efter ett långt jullov och slarv med tiderna på kvällarna...men somnade iaf- men mitt i natten hör vi att hon är ledsen, kommer sen in till oss och sover resten av natten hos oss, vilket innebär att Ida sover men inte vi andra! Vaknar med nackspärr och ont i höger tinning och då kommer Rolf in och säger att det är -20 , då släckte jag och slumrade en stund till, hästarna fick vänta till 8 med att gå ut.....Hundarna är nästan lika glada som vanligt, Hannibal var ute med mig en stund och lekte i snön, släppte sen ut Hera- men efter 10 min ville hon in- tyckte nog det var kallt hon brukar inte komma in frivilligt förrän efter en timme minst!

Igår skulle vi åka och rida i ridhuset i Råsa, när Rolf ska koppla så kör han fast- ploga snö- dra loss bil...sådär kul, lasta tre hästar i två olika trailers..och testa om lilla King kunde stå kvar ensam i stallet- det gick jättebra gnäggar lite då de andra går men sen är det lugnt. Igår kom dessutom en tjej som ev ska hjälpa oss att rida Rolfs häst då vi är bortresta- de hade åkt från Nässjö, när vi kommer till Råsa är det hundträning där....då hade de som har ridhuset glömt ringa mig och säga detta....en aaaaning irriterande. Jag blir sur, Ida stortjuter för att hon inte ska få rida....Men det var ledigt i ridhuset i Aneby så det blev en tur dit istället, vi tänkte att det är så kallt så det är nog inte många som rider- men ack vad vi bedrog oss- det var mellan 8-9 st samtidigt- fast det funkade bra, Ida var jättelycklig skulle bara trava Yoshi hela tiden- han var lite trött efter ett tag..

Nu är klockan 10.28 och bara 17.7 minus ute:) Men det är otroligt vackert- solen lyser och det gnistrar i snön!
Var ledig igår och nu i tre dagar till utan speciellt mycket inbokat, kanske slalom på söndag om det inte är för kallt! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0