Brrrrr....

...idag ringde väckarklockan 6.30 då nån hade missat att stänga av den, men efter tre muggar the igår kväll så pallrar jag mig upp på toa- ha ha inget vatten- fruset?? Går ner och kollar termometern -25 grader....Jag förbannar mig själv eftersom jag igår kväll sa till Rolf att vi nog skulle sätta en fläkt vid pumpen- men han trodde inte det var någon fara och det är mycket snö som isolerar-så jag gick inte ner och satte igång nån fläkt....

På med kläder så man ser ut som en michelingubbe, ut i verkstaden där vattnet kommer in från brunnen och går ut till hus och stall, helfruset, på med en värmefläkt och sen tända i pannan när jag ändå var ute....går upp till stallet och ger hästarna lite hö- nytt köldrekord -8 i stallet.

Efter en stund har vattnet till huset tinat och efter ytterligare nån timme går vattnet i stallet- väldigt skönt, inte kul när det fryser sönder och sprutar vatten som extremt snabbt blir till is.....har ju genom åren  tömt mer än en hästbox med vatten, spån och is....

Julgransplundring idag 14.30- väldigt trevligt- först fikar man sen dans kring granen- barnen får godispåsar av tomten- sen går alla barn en trappa upp med en massa barnvakter som är inhyrda- medan föräldrarna serveras middag på mässen!

Rolf skulle jagat idag, men p.g.a det stora snödjupet är löshundsjakt förbjuden och av nån anledning är han inte alls ledsen för detta??

Nu är klockan 10.09 och det ser jätteskönt ut ute- solen skiner och snön glittrar- men skenet bedrar
 fortfarande -23,5 grad!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är vi sådana här tillfällen jag förstår varför jag bor i en varm skön lägenhet i stan... =) Skönt att bli lite påmind om det när man många gånger längtar ut till landet.

2010-01-10 @ 08:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0