Snöig snuvig måndag!

Surprise det snöar igen, och imorn ska det komma massor av snö... undrar om det blir det största snödjupet på många år? Oddsen ökar för varje dag att snön ligger kvar när vi kommer hem- yes!

Har vart lite förkyld i helgen, konsumerat vitlöksdipp i massor och lite rött men det verkar inte hjälpa trots att jag stöttat upp med lite Kan Jang....men idag är jag bara jättesnuvig inget ont i halsen och när man inte har ont halsen kan man träna! Så jag gick promenad med hundarna på morgonen- totalt genomsvett- gick i skoterspåren vilket är rätt spännande för vartannat steg bär det och vartannat så rasar man igenom och så pulsa lite djupsnö emellanåt med! Funderar på en liten skidtur nu när temperaturen är dräglig igen -4 skönt!

Hästarna får vila sig i form idag blir uteritt imorn med alla tre istället. Nu är det så djup snö att hästarna inte vill gå i den...men det finns en del plogade vägar med typ 20 cm det är perfekt!



Vår resa närmar sig- bara fyra dagar kvar att jobba- må, ti och fre ,lö! Plockade fram lite sommarkläder igår- med betoning på lite, jag har så många böcker med mig så det blir inte många klädesplagg! Nån som har bra tips på sysselsättning för en livlig sexåring på planet och flygplatserna...förutom sten sax påse och klättra runt på säten till folk blir galna....målargrejor och sagor är givet men vore bra med nåt mer!

Pauline har kommit hem från Göteborg men hon vill bara tillbaka dit igen förstår inte varför:))

Idag blir det att köra försiktigt till jobbet- hysteriskt många olyckor idag och härutanför körde tradarna i 50-60 p.g.a ishalka- spännade!


Kommentarer
Postat av: Danne

Det är fullt upp som vanligt hör jag :) Skönt att ni får komma ifrån snön lite snart då.



Vad vi ska itta på till Ida vet jag inte riktigt. Musik funkade alltid på mig men sånt vet man ju aldrig ;)

2010-02-01 @ 10:29:03
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! Molla. Hittade din blogg på carros facebook. Hoppas du blir frisk nu innan ni åker. Ha en riktigt skön semester och ta vara på varandra. Hälsa fam.

2010-02-01 @ 14:38:26
Postat av: Molla

Tack för tipset Danne! Kul att du tittade in Camilla- ska försöka ha lite resedagbok under tiden kram på er!

2010-02-01 @ 18:06:18
Postat av: emilia widerström

svar: hehe det är sant, men dom flesta är ju förkylda såhär års ;)

2010-02-02 @ 12:49:54
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0