Koh Lanta...

......var ett lugnt och skont stalle. Bodde forst i en bambu bungalow vid stranden med bara flakt, men pa em gick det inte att bada for vattnet var sa lagt sa vi bytte upp oss till ett hotell med pool. Har akt runt on pa moped , alla tre pa samma! Detta i vanstertrafik, men med lugn och fin korning sa funkade det ocksa.

Varit och tittat pa apor, forst var det en liten uppvisning och sen fick man klappa sma apor, de var helgalna, hoppade upp pa en och ville plocka i ens grejor sa dar blev vi en vatten flaska fattigare men apan var lycklig!

Kollade ocksa in en tre manaders elefantunge, den var otroligt sot, sen matade vi den inte lika sota mamman, men det var helt otroligt viloken precision hon hade med snabeln, plockade ytterst forsiktigt sma bananer ur handen pa mig och Ida, med tanke pa hennes storlek kandes det ju bra att hon var forsiktig:)

I ovrigt sol och bad, last ut alla mina 8 pocketbocker jag hade med mig men har bytt till mig en massa andra, sa i dagslaget har jag tva olasta som tur ar!


Storsta chocken hittils var da en av de som jobbade pa hotellet lag i graset och rokte hasch, hans dotter som var i 7 arsaldern badade i poolen, hon gar upp och tar nagra bloss och hoppar sen i igen... det kanns som om det ar langt ifran var verklighet och valdigt tragiskt!

Efter en vecka pa Lanta sa har vi idag dragit vidare till Ao nang, Krabi. Vi haller som bast pa och kollar laget har sa far vi se hur lange vi blir har!

Ha det bra alla hemma i snon kramar!

Kommentarer
Postat av: emelie

låter som ni har det toppen, visst är lanta en skön lite drömmande ö. Hoppas ni öhoppar vidare till några mysiga ställen, undvik kaolak, dyrt och ocharmigt! Här är snö, kyla och mer snö, Pauline verkar klara sig sig bra, hon är super tuff.

Kram till er

2010-02-22 @ 14:34:08
Postat av: Jessie

Fy fasen va jobbigt att höra hur gott ni har de när vi själva har MÄNGDER me snö o igår hade vi typ -20 på morronen! Kan tänka mig att Pauline har svurit en del över att ni var tvugna att åka just nu... =)

Låter som ni har de superhärligt iaf o njuter av tillvaron. Önskar att jag nån gång i livet kan göra som ni!

Kramar

2010-02-23 @ 16:46:27
Postat av: mia

Halloj där i värmen, låter som ni har det toppen...Ni åkte verkligen i rätt stund....Njut av värmen och tänk inte på oss i svedala....hehe....Kan väl säga att man skulle gra vad som helst fr att fly från kylan ett tag....Hälsa Rolf och Ida och Njut av värmen(igen)...Kram Mia

2010-02-24 @ 21:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0