Tid att blogga...

... fick jag nu tyvärr p.g.a att något har hänt i min rygg så ischiasnerven kommit i kläm- gör asont och strålar ner i vänster ben. Dock inte hela tiden, går bra ibland men sen hugger det till så fort jag gör en oförsiktig rörelse eller råkar vrida mig åt nåt håll. Genomled en dag på jobbet i måndags men insåg att det nog inte var nån ide att ens åka dit på tisdagen. Känner mig ju helt menlös när man inte kan göra nånting och det gör ont så fort man rör sig. Så mina vänner Iprenmannen och Alvedonnissarna gör mig just nu sällskap! Började med Voltaren på tisdagen också, tur man hade lite hemma sen en gammal skada....

Förra veckan var fullspikad med trevliga saker, middagar med vänner och Lenas 40 års fest i lördags, kräftfiske (fast det kunde ju kvittat- först länsade nån burarna fredag natt och sen var det inte många kräftor på söndag morgon heller). Hästarna fick jobba en hel del också, det är jättekul nu när Ida kan följa med oss ut i skogen också.

Och så har jag varit och köpt en STUDSMATTA!!! Ja som de flesta vet har jag envist vägrat studsmatta, men inser att "alla" andra har det, och då Ida hellre vill vara hemma hos kompisen och leka p.g.a. studsmattan istället för att vara här så.....Nu fick hon en i födelsedagspresent av oss och några till i familjen.

Idag kom hovslagaren och skulle sko- och Pauline och Rolf jobbade och ingen av dem kunde hjälpa till- men med hjälp av den snälla man som hjälper oss med hundarna så fick jag in alla hästarna, ibland undrar man om de känner på sig att man inte riktigt är ok, de gick sakta i min takt och försökte inte dra ned huvudena och käka gräs en enda gång vilket de alltid gör annars!

Imorgon har jag fått tid hos min naprapat David, hoppas han kan fixa till min rygg så jag blir av med eländet, det är helt otroligt jobbigt och frustrerande att inte kunna göra saker.

Har varit lite dålig på att blogga ett tag nu- men ska försöka bli lite bättre på det....för det är ganska kul, speciellt när man får lite kommentarer! Närmast väntar några dagars jobb,  Astrid Lindgrens värld på lördag med bästa Pauline och min syrra  Emelie och lilla Caroline- ska bli mysigt! På måndag är det Bockpremiär- orkar nog inte ut på morgonen men får väl smyga ut en sväng på kvällen nu när jag får jaga på riktigt! I slutet på nästa vecka åker vi till Vemdalen för lite mys med Mamma och Manne, och så står Björnjakt på schemat för vissa- jag tänkte hoppa över den och nöja mej med lite Ripjakt.

Vi hörs snart igen kramar Molla!

Kommentarer
Postat av: Danne

Aj, aj, aj. Krya på dig får jag väl säga då...

Du verkar ju ha fullt upp framöver också... ha det så trevligt på ALV och hoppas bockarna visar sig ;)

Själv drar jag tillbaka till Oslo på lördag men känner jag mig själv rätt så är jag väl tillbaka på besök så småningom igen...

2010-08-13 @ 12:43:34
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: icka

David är grym! synd att det är så långt att åka nu bara:p Får hitta nån annan naprapat här i närheten:) Lycka till med jakten och hoppas du blir frisk snart! kram

2010-08-17 @ 16:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0