Vår!!!

Blev lite trött när jag vaknade idag och det regnar! Det skulle ju vara fint idag- och det blev det ju några timmar senare! Har nu varit ute med en ny silagebal till hästarna- för första gången sen i december kunde jag köra till hagen med bil och släp, slapp lasta om till traktorn och hålla på. Det är ju rätt lerigt men inga snövallar! Sen har jag ägnat några timmar åt att vända upp jorden i landet, kanske kan slänga i några frön under påskhelgen. Både timjan, lavendel och citronmeliss har överlevt denna långa vinter, kanske tack vare all snö.

Ida var sjuk igår, idag var hon lite piggare men hade fortfarande ont halsen, hon ville dock inte missa att vara påskkärring i skolan idag så imorse iklädde hon sig en av min tunikor, sjal över axlarna och huckle. Sen sminkade jag henne med röda kinder och svarta fräknar, Ida tyckte inte att detta räckte så hon målade läpparna illröda på egen hand....men hon lyckades måla på läpparna, för första gången i sitt liv!

Nu ska jag nog packa några påskägg innan Ida och Rolf kommer hem, i eftermiddag ska Kingen åka och
 hoppa med Pauline i nytt ridhus med nya hinder- blir spännande. Ikväll ska jag hoppa in och ha en dressyrlektion för Husargänget ska bli kul det var länge sen nu.

Ha en underbar påsk!

Kommentarer
Postat av: Emelie

När ska du hinna till Blåkulla?

2010-04-01 @ 12:55:53
Postat av: Siw

Låter som en vanlig busy dag i ditt liv... ;-) Ha en skön påsk med familjen! Kram Svenssons

2010-04-01 @ 14:30:05
Postat av: Molla

Tja blåkulla ska väl hinnas med nån gång under helgen, kan man messa Blåkulla ist kanske??

Siw- jag har haft en rätt lugn dag....Ha en skön påsk ni med kram!

2010-04-01 @ 17:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0