Ha ha...

....så länge var det paus på bloggen!

Ibland har man lite dålig inspiration och tycker mest man maler samma vardag om och om igen kommer liksom inte bara nåt man känner att man vill skriva! Om det är glest med kommentarer känns det lite meningslöst med, fast jag vet att många som läser inte kommenterar!

Jobbade helgen och fick dessutom äran att åka till jobbet i måndags igen för att gå kurs några timmar. Idag har jag varit ledig men inte hinner man med allt man borde och absolut inte allt man skulle vilja. Känns mest som om jag åkt bil idag, först Ida till skolan, sen till Aneby och hämta silage, sen till Aneby och träna, sen ytterligare en vända till Aneby för frisörbesök, sen hämta Ida och shoppa lite i Eksjö- inga problem att få den dan att gå inte.

Pauline och jag åkte till den av mina kollegor som fyllde 29 idag,han är extremt morgontrött och inte speciellt intresserad av att fira sin födelsedag- men 08.15 stod P och jag utanför hans dörr med en minitårta med ljus på, har sällan sett nån så snabb ur sängen och klä på sig-  Han bara garvade när han såg vårt påhitt- undrade dock om vi är riktigt riktiga i skallen... Men att se hans morgontrötta nylle i överraskningsmomentet var obetalbart!

Har idag fått mest valuta för pengarna hos en frisör någonsin tror jag. Min frisör hade en praktikant som fick tvätta mitt hår- det tog en kvart och innefattade en grundlig massage av hårbotten- kunde njutit i flera timmar tror jag! Sen blev jag klippt i c.a en halvtimme, sen tog praktikanten över igen, fönade, borstade, pillade i hårcreme och avslutade med att platta håret, detta tog sammanlagt knappt 1,5 timme för en vanlig klippning...hur skönt som helst! Funderar nästan på att gå dit och tvätta håret några ggr medans praktikanten är kvar!

Klockan är nu nästan sju och jag är astrött- men får väl vara vaken ett tag till annnars vaknar jag väl kl 3 inatt... imorn blir det heldag- skjutsa Ida till skolan, ut och rida vid 8, motionera vovvarna, jobba 12.30-. 22.30, Ida ska sova på Kullalyckan för Rolf är på övning- sen blir det hem och sova lite innan det är dags för jobb på torsdag vid 7.00. Är lite kluven till det där med att jobba dagtid...det är ju bra att kunna hämta Ida och så men jag är mycket tröttare en 7-16 dag än 12.30-22.30, när man börjar vid lunch hinner man ju rida och fixa en massa annat på f.m. efter ett dagpass är jag mest bara trött, blir väl kanske lite bättre nu när ljuset kommit.

Nu kvällsfika med Ida, sen sängen för henne och sen ta in hästarna- har hoppat Rolfs häst lite idag- var jättekul!

Hej hopp vi hörs!



Kommentarer
Postat av: josefin





tycker absolut att du ska åka till den där praktikanten o tvätta håret lite, man behöver få veta allt positivt som kunderna tycker när man är praktikant för att hålla lågan uppe :)



o sen är jag ju lagom avis på att du hoppat trinity! ;)

2010-04-13 @ 20:17:10
Postat av: icka

vilken salong?? jag ser ut som fn i håret och det låter inte heltokigt att få det både tvättat o fönat o ompysslat=)

2010-04-14 @ 14:27:15
Postat av: Jessie

Men du hade väl kameran med dig?!?!? Ja tror att vi allihopa vill se en "morgonpigg" M... =) Tänk att hänga de fotot på anslagstavlan... asg

2010-04-14 @ 21:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0