Skandal!!!!







Satt och pratade med två arbetskamrater, båda två har lyckan att vara mittemellan 20-30 år ungefär....en gammal kompis har precis fått barn och hon skrev på FB att hon lyckats avstyra sin sambos försök att döpa den lille sonen till Mandrake....berättade detta då jag tyckte det var jättekul- de fattade absolut noll och nada!!! De har aldrig hört talas om Mandrake the magician. de hade aldrig läst Agent X9!!!!! Hur kan man ha missat denna tidning, de hade heller inte en aaaning om vem Modesty Blaise är!!! Då trodde jag på allvar att de bara drev med mig- men så var inte fallet- snacka om ungdomens förfall. Sen började vi diskutera vad de gjorde för att somna..idrottade, kollade Tv och lyssnade på musik...hmmm- när jag var liten fanns det bara TV 1 och 2....typ nyheter och UR program visades på kvällarna- och man hade EN Tv i hela huset, musik- tja kassettband eller Lp skiva.....jag börjar förstå varför jag läste jämt och ständigt! Shit vad det känns som om man börjar bli gammal- näe förresten jag har bara levt lite längre än de...och har lite mer erfarenhet av livet!   Men allvarligt talat jag hoppas verkligen att de flesta har kolla på super stjärnan Modesty Blaise! Om inte förkovra er!!!! Här är några bilder- bästa serierna är de som Peter O´Donnell ritat! Finns även i bokform och en film!



Kommentarer
Postat av: Danne

Måste motvilligt erkänna att jag aldrig läst Agent X9 eller Modesty Blaise. Är dt för min ringa ålder 8som inet är så ringa längre) ;)

2009-10-26 @ 10:42:07
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Jessie

Nu är ju jag bara ett fåtal år yngre än dig och känner mig sådär hemma på vad du pratar om... Jag har full koll på att det fanns nåt som hette X9 och Mandrake och visst har jag hört modesty blase, men inte mer än så... Jag frossade i starlet, min häst (med mulle givetvis) och penny jag... Kittyböckerna var ju givna och så femböcker så klart!! Vad kan ha hänt på de få åren mellan dig o mig???

2009-10-26 @ 21:28:48
Postat av: Anonym

2009-10-27 @ 08:06:08
Postat av: Molla

Tack Jessie... du har åtminstone hört talas om dem...jorå- jag läste Penny, Min Häst, Starlet, kalle Anka... eller rättare sagt jag har nog läst varenda serietidning som finns...

2009-10-27 @ 08:12:33
Postat av: Drutt

Modesty Blaise är ju en riktig fining. Har man ju suttit och dreglat över de tidningarna. Men jag tycker att Willie Garvin var en tönt.

2009-10-30 @ 21:32:44
Postat av: Lena Furuskog

Jag känner mig oxå från stenålderstiden ibland.....

Slog mig en sak när vi tittade på en film med en elev. När jag var liten tittade mina föräldrar gärna på svartvita filmer på tv..de gamla goda från deras tid. Ni tittade vi på Repmånad och eleven tyckte den var från stenåldern...men det är vår generationstid-Åsa-Nisse mot Lasse åberg...ska bara tillägga att jag skrattade och hade kul...precis som mina föräldrar gjorde åt sina filmer.....

2009-11-02 @ 08:54:47
Postat av: Mia

Haha, jag läste åxå Agent X9, och seriemagasinet mm, och jag e tillomed äldre än du....Jag tror vi klarade oss ganska bra eller hur....

2009-11-02 @ 17:00:00
Postat av: F

Jim Holdaway hette den förste (legendariske) tecknaren av Modesty, men Peter O'D skrev manus .. det är helt korrekt :)



Mandrake's upphovsman är Lee Falk, samme gentleman som hittade på Dragos, Den vandrande vålnaden aka Fantomen.

Ofta återkommade "underlinare" till serierutorna till den förstnämnda serien: "Mandrake gör en hypnotisk gest". Underbart :D



Nä, att ungdomen inte har koll på sådana viktiga förebilder som Mandrake och Modesty Blasie gör att man undrar vad denna värld är på väg ;)

2009-11-15 @ 23:25:27
URL: http://lae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0