19 oktober.....

...nu är det höst på riktigt, inte ens då det är fint väder som igår kan man ha shorts och sandaler utan att frysa...  Men snart är det november- om man har fullt upp hela tiden går det ganska fort- sen är det december- en mycket trevlig månad tycker iallafall jag....

Nu var det arbetsdag igen- min helgvecka, så det är en 60 timmars- men sen är man ledig några dagar igen.

Tv 4 guld visar Fam. Macahan igen...vilka flashbacks man får... Macahan tittade vi på i ett litet hus min gudmor hade ute på Ägnö, vi var en hel hög ungar som trängde ihop oss i en säng på en mycket liten övervåning och kollade på svart-vit tv. Vi tittade på Tv en gång i veckan- Macahan och Helgonet var programmen som man absolut inte fick missa. Det fanns ingen el på ön men de hade ett bensindrivet elaggregat men det var ju inte så stort...så oftast mitt i programmet då det var som mest spännande slocknade TV:n vi , sprang ut (det var ju inga reklampauser då) fyllde på bensin och sen skulle den lilla maskinen dras igång med startsnöre-den ville inte alltid som vi ville... men efter lite trassel så brukade den brumma igång igen- man fick ha hög volym på TV:n för att överrösta aggregatet utanför!

Detta var i slutet på 70-talet, det har hänt en del sen dess....







Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Helt underbart ju :) Kanske skulle införa besinagregat till vissa tv-tittare i dagens samhälle oxå ;)

2009-10-19 @ 15:54:40
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt59

Bensindrivet...vilken lyx vi fick ligga och cykla framför TV:n.

Nu var det ju i och för sig inte för att få ström till TV:n, men ändå :-). Jag säger bara det "Träna med TV" med Bengt Bedrup....så åldersstigen är jag.

Zeb ... forever.

2009-10-19 @ 17:27:09
URL: http://drutt59.bilddagboken.se
Postat av: jasse

hahah lät som om det vore typ 100 år sen. fatta vad utvecklingen har utvecklas :D

föörsta tiden på hösten e underbar, men sen vill man hoppa över rusket o komma direkt till vinter? eller?

krm jasse

2009-10-20 @ 21:03:42
URL: http://jasmintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0