Älska mig mest då jag minst förtjänar det....

...det är då jag mest behöver det- så är det nog för de flesta av oss! Ge någon ett vänligt leende,en komplimang (som du verkligen menar) eller lite uppmuntran och gärna en kram eller två- både du och den som får detta av dig blir lite gladare såhär i höstmörkret!
(fast det visste du ju redan, men man kan ju alltid behöva en påminnelse)

Undrar om jag har blivit för gammal för att spela innebandy helt utan uppvärming- igår skulle jag bara stå i mål-- ha ha det slutar ju som vanligt att jag far runt på plan som en iller iallafall- men kände lite i en muskel på insidan av låret, inte så farligt- men att rida kändes kan jag säga.. får köra Ibumetin några dagar och hoppas på att hästen är snäll när jag rider....

Min lilla King skulle jag lasta själv idag- trodde jag...han gick snällt in i trailern och ut igen när jag skulle gå ut...efter en stunds trassel fick han gå in själv med en lina runt baken- det funkade! Undrar hur de fyrbenta vännerna tänker ibland- när man bär hinder med honom går han som en hund med en, är oftast lite i vägen också så han får sig en smäll av bommar och sånt emellanåt.

Och så lite Familjesociologi.....
Idag stod det i vår Studieplan- De nya familjerna- partnerskapsförhållanden och särboförhållanden. Läraren började lektionen med att ställa frågan hur man definierar en familj....satt sen och väntade på att få tid att diskutera detta- men det fick vi aldrig göra.... Föreläsningen var omväxlande och läraren var retoriskt bra...Men det blev lite komiskt- han skulle hela tiden förhålla sig helt neutral i sina uttalanden. Då han pratade om hur det kan vara i en familj och skulle nämna något om sig själv och sin partner, omnämnde han denna som en "den personen"!! Blir lite fånigt....Men han kanske var orolig att chocka nån? Eller inte ge oss förutfattade meningar?? Jag känner till honom  sen innan, vet att han är gay- men det har liksom ingen betydelse- han är mycket duktig och professor i psykologi. En del av de andra åhörarna vet dock inte detta... det blev en viss spegling av detta i hans föreläsning- och de som inte känner till honom blev helt konfunderade och vågade inte ens prata om detta med oss andra än mindre prata med honom....allting som är annorlunda än de själva uppfattar många som obehagligt... 

Efter att ha träffat många ungdomar som inte haft det så lätt här i livet- och träffar fortfarande i mitt jobb som behandlingsassistent- så har iallafall jag kommit fram till en egen definition av familj- Två eller flera personer som lever i ett förhållande där man tar hand om och bryr sig om varandra och den/de vuxna är en förebild och stöd för ev barn/ungdomar och alltid finns där oavsett vad som händer!

Nu ska jag försöka sova- känns som om hela hjärnan är full med snor- kanske är svinflunsan snörvlar som sån iaf! God- snörvel- natt!

Kommentarer
Postat av: Drutt59

Nöff

2009-10-16 @ 07:16:31
URL: http://drutt59.bilddagboken.se
Postat av: Danne

Det är inte lätt allt det där med familjer i dagens samhälle. Jag tycker du sammanfattade det bra där på slutet!



Till Oslo är du/ni välkommna när som helst ;)



Ps. Den dagen du förstår hur hästar tänker får du mer än gärna informera mig :) .DS

2009-10-16 @ 10:01:39
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Molla

den dan jag förstår hur hästar tnker blir jag miljardär!

2009-10-16 @ 19:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0