Dagens I-landsproblem!!

Då jag kommer hem så ringer det på min mobil... svara och blupp så bröts det... har just idag ingen täckning- jag har Telia!!! Eller så kan man låtsas att man bor i inre Norrland... men de har avsevärt bättre täckning på de flesta nät än vi har just hos oss, tror vi bor i ett svart hål vad gäller mobilnät och radio,
tur det finns webbradio så man har nåt mer än P1-P4....

Slår på datorn, kollar mailen- upptäcker då att jag inte har någon uppkoppling....har ju lärt mig en del saker då det gäller felsökning- stäng av skiten- slå på igen, förvånansvärt många problem avhjälps genom detta..dock inte idag- men - stäng av, slå på, stäng av, slå på funkade idag... frågan är dock hur länge till min dator håller med om detta, 50% av gångerna jag ska använda den får jag köra olika felsökningsprocedurer ( enda fördelen med detta är väl att jag för öva upp mitt tålamod) och så har den ungerfär 200 smala vita streck över bildskärmen... det är nu nästan omöjligt att läsa sidor där texten är vit. På grund av dessa små egenheter har jag börjat använda Rolfs dator- men han har åkt till Stockolmo och TAGIT MED SIG DATORN!!!

Efter mycket om och men så skulle jag logga in på min blogg- ha ha ha- det gick inte, varför trodde jag det skulle funka när allt annat fungerar på datorn - något måste ju strula. Jag tror att det sitter nån liten gubbe i något litet kopplingscenter och drar ut sladdar på måfå bara för att jäklas med folk...

Men som ni ser ovan så lyckades jag till slut logga in- men då var jag så upprörd över allt strul så jag tappade totalt bort vad jag skulle blogga om!!!! Guldfiskminne??? återkommer när min hjärna är på rätt spår igen!

Kommentarer
Postat av: Drutt

Höjdardag förstår jag.

Men man måste komma ihåg att datorer har skapats enbart för att man ska komma ihåg hur lite problem man hade innan datorer fanns.

Annars finns ju en annan variant...byt dator innan du får ett hysteriskt sammanbrott.

2009-10-22 @ 02:42:41
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Den där lilla gubben skulle jag vilja ha tag i... hans kusin sitter i min dator!!!

2009-10-22 @ 12:34:53
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bättre var det förr med papper å penna!

2009-10-22 @ 13:20:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Molla

MM papper och penna funkar ju alltid... men jag skulle ju typ dö utan dator och internet!

2009-10-22 @ 17:30:37
Postat av: Jessie

Fick en liten visa i huvet när ja läste de här...

"Vi bor på landet... " fniss Men du får åka o köpa datagrejer istället för grisar o hästar. asg

2009-10-25 @ 17:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0