Nyvaccinerad!

Då var man en av dem som hade tur och lyckades få vaccin mot gris-sjukan, bara Pauline kvar i familjen. Denna vecka tog vaccinet slut även här på landet- en del fick vända efter att ha köat ett par timmar....inte så kul. Sen finns det en hel del som väljer att inte vaccinera sig- det kanske är de som gör rätt??? Ibland funderar man på om man skulle struntat i det- känns lite hysteriskt!  Men det känns ju lite tryggare att ta vaccinet- framförallt för att man då inte smittar andra som kanske är känsligare än man själv. Det skulle ju vara intressant att veta hur många som brukar dö varje år av den vanliga influensan- så man har något att jämföra med. Jag har i och för sig förstått att det är ett fåtal helt friska människor som inte klarat svininfluensan, det är väl mer ovanligt med den vanliga flunsan. Det blir spännande att se hur det hela slutar.....

Och efter sprutan i tisdags vaknade Ida igår och var alldeles ynklig- höll armen ungefär som den var bruten och grät, så det blev att stanna hemma från skolan- och jag från jobbet. Hon hade en snygg bula på armen men den gick ner under dagen, så idag är det skola igen.

Imorn bär det av till Stockholm och Globen- Stockholm Horse Show imorgon kväll, på lördag ska vi på lunch i Gnesta hos Eva-Lotta som var min barnflicka när jag var liten. Det fanns ju inte föräldraförmåner som idag...man fick börja jobba efter tre månader- hur många skulle göra det idag?

Pauline och jag skulle rida ut idag men det bara regnar- tror vi åker till ridhuset i e.m istället, hästarna tycker inte heller det är kul när det regnar och blåser.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Danne

Åh... Hälsa Gnesta från mig :)

2009-11-26 @ 10:30:36
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Jessie

Åååå ha så trevligt!! Själv ska jag svinga mina lurviga i jänköping me några vänner.

2009-11-26 @ 17:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0