Inspiration tack!

Ibland har man saker man bara känner att man måste skriva om, idag har jag absolut noll och nada inspiration.  Men känner ändå på nåt konstigt sätt att jag vill skriva...Men några saker har ju hänt sen sist....Ida var igår med i ridhuset och red på sin ponny- efter ridningen skulle hon ju leka med honom, springer runt med ponnyn. Jag ser att den stackars hästen börjar få nog och säger till Ida att det räcker- två gånger...vad gör Ida då- jo hon springer igen, men Yoshi har ju tröttnat lite och travar inte så fort- hamnar bakom Ida, snubblar på hennes häl varvid Ida ramlar och Yoshi passerar över henne... gick som tur bra men varför ska det alltid testas en extra gång???

Och nu till något helt annat-snart är det jul igen...



Och det väntas snö de närmaste dagarna- tur man har mycket att göra....i december kommer jag att jobba extradagar för att spara lite sem dagar inför vår semester i februari- så den månaden lär gå fort...funderar på att ta fram juljusstakarna- när kan man göra det utan att bli idiotförklarad???


Erkänn att det ser ganska mysigt ut!



Kommentarer
Postat av: Danne

Ljusstakarna kan tas fram direkt efter midsommar utan att man dumförklaras :)



Med tanke på Ida... Du har också varit ung en gång... Tänk på det ;)

2009-11-04 @ 09:49:29
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ta fram dem du

- å ta inget skit av grannarna för du ringer jag grannfejden

2009-11-05 @ 12:49:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jessie

Jag skulle oxå gärna ta fram lite ljusstakar, men jag var nere i vårt förråd igår o där måste RENSAS innan ja ens har en cans att hitta några ljusstakar =(.

2009-11-06 @ 06:06:12
Postat av: Drutt

Julljusstakarna tages fram afonen innan första advent och placeras på därför bestämd plats (får ej varieras från år till år). Tändning av desamma skall först göras på första advents morgon 05.00 eller något senare. Därefter skall ljusstakarna hållas brinnande minst 14 timmar varje dag (upp till 23 timmar är tillåtet för den late).

Ljusstakarna skall vara rödfärgade och prydas med en enkel ljusbricka i rött trä eller lingonkvistar.

Ljusstakarna håller framme tills infallandet av tjugondagens afton då de släckes meddelst införande av två strumpstickor i närmaste ej utnyttjade eluttag varefter dessa kortslutes. Detta giva åt högtidligheten en sprakande stämning och förgyller tiden fram till nästa jul genom återuppbyggnad av hemmet som av firandet förvandlats till aska.

(Ur Ydres Bondepraktika)

2009-11-06 @ 19:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0