En vanlig grå vardag.....

..börjar med att klockradion startar (för första gången på flera veckor för när jag ställt den så startar den kl 6.30 på kvällen!) Ingen av oss går upp....nästa väckarklocka slår jag av på en halv sekund när den startar 6.45....när nyheterna börjar kl 07.00 så säger jag till Rolf att det är ju tur att han har flextid:) Han börjar egentligen 7.30 men innan han ska åka så ska vi lyckas få upp Ida, få på henne kläder och äta lite- en uppgift som inte är helt lätt.

Efter mycket om och men är Ida uppe och sitter vid frukostbordet, idag har hon svårt att äta för jag klämde hennes fingrar i stalldörren igår och då gör det ont när hon ska hålla i skeden- vill poängtera att det inte var med flit jag klämde hennes fingrar! Vi skulle in i stallet och Ida ville tända, men hon sätter fingrarna baktill vid dörrkarmen och jag stänger- aj aja aj... det syns inget men klart det gör ont.

Pauline och jag går ut i regnet och släpper ut hästarna, fixa stallet och sen in och äta frukost, kolla Facebook och som nu blogga. Vid 9.30 tar vi en sväng till ridhuset och hopptränar. Lunch, dusch och hämta Ida och kompis i skolan. Städa och tvätta i e.m. Sen middag för en kompis till mig och Pauline vid halvsextiden- ska bli jättekul!  Ida sover vid åttatiden så sen är det lite Tv och lugn kväll. Sen kommer nog Rolf hem vid halvelva- elva och då är det sovdags! 

Känns som en himla bra vanlig grå vardag...





Ida och Pauline-passande mall??

Kommentarer
Postat av: Danne

Känner igen den där vardagen ganska väl ;)Lycka till på träningen!

2009-11-17 @ 09:14:12
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0