Av någon anledning...

...har jag förbaskat ont i musklerna och det känns som en nerv är i kläm mellan halsen och höger axel, och i vänster överarm...misstänker att det kan ha att göra med Vitals lilla hopp och skutt i lördags när han blev rädd- men jag satt kvar- och de två små prinsessorna Ida och Julia som jag slängde upp på Yoshi sjutton gånger i lördags och sen gjorde de kullerbyttor ner från honom hängandes i min högerarm. Jag som inte brukar vara speciellt gnällig- bara att bita ihop och ta en alvedon..idag har jag tagit många men har fortfarande ont- och imorn ska jag ta influensa sprutan- spännande!

Fina fina Vital! (fast han är lite knasig ibland)


Jul, härliga jul eller?
Nu är julhysterin i full gång- missförstå mig inte - jag ÄLSKAR julen! Men ibland känns det mest som en kommersiell högtid, ett bra sätt för affärerna att tjäna storkovan. Det ska vara paketkalender och sen ska varje unge ha 125 julklappar, folk får stressa som galningar för att hinna, dessutom ska det firas Lucia till höger och vänster, och så ska man ju helst göra all julmat själv också- detta under årets absolut mörkaste tid då iallafall jag är helseg av mörkret. Jag älskar att ha en gran inne som luktar gott, julljusstakar, stjärnor , ljus, hyacinter och amaryllisar. Julstämning är mysigt, lagom med julklappar som är genomtänkta- en av de bästa julklappar jag fick för några år sedan var ett litet häfte med kuponger av Pauline- en kupong var det 30 min massage på, en var det barnvakt en kväll osv.. snacka om genomtänkt!

Julmaten är för en sån kräsen person som mig inget att längta efter- äter varken sill, korv eller senap
och dricker inte nubbe- tacka vet jag gravad och rökt lax, brysselkål, jansson, risgrynsgröt och hemkokt
seg kola- thats it! Fulländat julbord!

Kronan på verket är ju om det blir en vit jul också!







Kommentarer
Postat av: Danne

Delar helt din åsikt om julen.. och har gjort så i flera år. :)



Vad fin han ser ut... får abstinens här i betongdjungeln...

2009-11-24 @ 09:14:49
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Jessie

De e ju nästan sjukt vad lika vi tycker om saker... nästan så jag blir rädd. Ditt inlägg om julen kunde likväl va skrivet av mig, så när som på maten. Jag äter inte riktigt allt de där du räknar upp. Tror helt klar vi ska dela rum nästa gång vi åker iväg igen!! * fniss * Om chefen tillåter förstås... hehe...

2009-11-24 @ 20:15:43
Postat av: Mia

Halloj , bränn inte ut dig bara, men jag håller med dig....Julen e mysig, till en viss gräns...planering är A o O, det räcker med hälften av julmaten...blir ju bar rester....men jag tror att vi åxå har samma matsmak hehe...räcker med lite skinka, lax o köttbullar hehhe....Ha det så bra...Kram Mia

2009-11-25 @ 16:46:15
URL: http://mia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0