Ny inspiration?!

Nu är jag här igen...funderade nästan på att sluta med bloggen, ibland kommer det liksom ingen inspiration att skriva, då skriver man så ointressant (jag antar att du som läser tycker det är lite intressant för det mesta eftersom du läser dessa rader) och känner sig inte nöjd med det man skrivit.

Först lite om andra bloggar- senaste inlägget på  http://www.hatarvarjagbor.blogg.se/ är en nostalgitripp, och när man är missnöjd med sitt liv och tycker synd om sig själv då kan man läsa http://www.vimmelmamman.blogg.se/ så inser man att man oftast gnäller över lyxproblem...

Sen sista inlägget så har jag överlevt en helg i Sthlm med Husargänget- jättekul hade vi- bastun på landet brann inte upp (troligen p.g.a. att jag morrade åt Rolf att då stannar han uppe tills bastun slocknat, två sekunder senare säger Pauline- den har brunnit en gång innan- bara så ni vet!) och vi är inte portade från något ställe (än så länge)... Ingen fick heller sova på tåget hem, möjligtvis en liten kort slummer, då Ida for runt och tjoade med samtliga i kupen- var ju nästan bara vi..

Igår hade  vi grillkväll med jobbet, mina arbetskamrater är för det mesta ansvarsfulla typer, men ibland (läs alltid) då det är fest brukar det bli så att vi bara är fulla och ansvaret faller i glömska- men igår var den nyktraste tillställning jag varit på nån gång- men vi hade trevligt och det blev inte så sent och dessutom var man ju pigg idag!

Det var ju tur att man var pigg idag då det nu är det omflyttning härhemma, jag hade också flyt så min arbetskamrat Noah kvartade i vår husvagn= arbetskraft idag! Han fick hjälpa mig att bära ut Paulines säng till Annexet, skruva av benen, bära ut skruva dit benen...sen har jag flyttat grejor i vänstervarv, fyllt Audin med skräp , hämtat en säng i sommarstugan- en timme senare körde jag dit en hylla, lagt undan mer vinterkläder, och flyttat upp en del säsongsprodukter (slalompjäxor o sånt)...sen blev det ett varv med dammsugaren- det blir skitigt när man springer ner-ut-in -upp-runt-ner-ut o.s.v...

Idag kom Manne och mamma ner med sin lilla Wachtel valp Trigger. Han var något förskräckt när han skulle hälsa på Hannibal och Hera, men vi hade dem kopplade annars hade han fått en skräckupplevelse. Lite senare tog jag in Hannibal så de fick umgås i huset- efter en stund blev Trigger helt kär i H, klättrar på honom, vill busa, ligger på honom, slickar H på ögonen, H bara ligger och ser lite lidande ut men låter den lilla busen hållas. Hera får han träffa imorn, hon är ju lite skarpare, så han lär ju inte klättra runt på henne!

Pauline laddar för Turkiet en vecka, undrar om jag kommer kunna sova- hon får messa hem varje kväll så jag vet att de kommit hem till hotellet!  Ja jag vet att jag är fånig, hon är 19 år men det hjälper liksom inte mig....man är orolig ändå!

Ida ska springa Lagårdsrännet imorn, det är 2,2 km, P ska springa med henne så hon inte springer vilse i skogen, Ida är rätt kaxig och tycker det är lugnt och springa- hon har ju faktiskt sprungit stadsloppet, men det är bara en km och hon har inte greppat att detta är drygt dubbelt så långt....!

Nu ska jag snart sova, måste bara rensa lite i sovrummet först så sängen blir fri från rena kläder, en cd spelare!,och lite annat...nu kom P ner för andra gången och är en aaaning sur över att jag inte har koll på Aftersun lotionen- den användes sist i juli förra året- hur ska jag veta var den är? Med tanke på att jag kan vara i ett rum och tappa bort något inom 30 sek! Men som alla mammor så är man ofta ganska bra på att hitta saker (om man inte lagt dem på ett bra ställe för att de inte ska komma bort) så jag får väl gå och leta nu... hej svejs !!



Kommentarer
Postat av: Mia

jag tycker iallafall det är kul att läsa din blogg. även om man inte träffas så ofta så känns det så ändå..... ha nu det så bra....är lite bakis idag så sängen lockar väldigt just nu...kram mia

2009-05-24 @ 00:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0