Ny vecka- vad fort det går!

Måndagsmorgonen efter en jobbhelg är ju som vanligt lite seg, när man p.g.a. lite huvudvärkskänning reparerar detta genom att dricka massor av vatten och inte minst te fram till 23.30 på natten så blir det halvdan nattsömn- vaknar man så måste man ju på toa- men Ida fick en ny Barbiefilm idag så jag kunde sova en timme till på morgonen när vi kom hem efter att ha kört Rolf till tåget.

Nu har jag och Pauline kollat runt på en massa högskolekurser och faktiskt hittat ett gäng att söka till hösten, hoppas man kommer in på nåt av det man vill. Känns ganska häftigt att hon faktiskt ska ta studenten och bli "vuxen"-men lite vemodigt också..

Ida var supergullig hela dan tills Pauline kom hem från skolan då blev hon en riktig terrorist- men sen fick hon igen med samma mynt och då insåg hon att det inte var så kul och blev snäll igen. Idag då vi skulle ut i stallet hade hon sin nya klänning- jag sa att hon fick byta klänningen- då kommer hon ner i en kjol istället.. suck..sen har hon skött om sin häst och flätat och borstat en bra stund iklädd kjol och ridstövlar...

Känner mig genast mer positiv idag när det är vårväder igen! Ida och jag var ute och plockade påskris idag, satte i ägg som vi målat och sen skulle vi sätta i påskfjädrarna som vi har hemma- men var? Har nu gett upp, har ingen aning om utifall jag slängt dem eller var jag lagt dem så det blir inköp av nya imorn!

Avslutade dagen med att  P och jag var ute en sväng på två halvgalna hästar- de har vilat några dagar och så blåste det rejält så det var spännande- men vi överlevde!

Tycker det var sportlov alldeles nyss men nästa vecka är det påsklov- sen är det inte många veckor kvar till Paulines student!

Nu ska jag ringa till min morfars syster som fyller 100 år idag!
 Vi hörs kramar Molla

Kommentarer
Postat av: Mia

skönt att helgen är över...ja menar skönare att vara ledig..Ida är för skön...kan se framför mig...putsa på pållen lite så där galet finklädd...som en prinsessa kan vara....Kram Mia

2009-03-30 @ 23:44:06
Postat av: icka

som vanligt diggar jag idas stil.. hon e grym:) hoppas det är bra med er efter förkylningarna och att hästar, bilar och transporter rullar.. ;) kram kram

2009-03-31 @ 11:46:03
URL: http://common.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0