Jag säger bara ett ord - IKEA

Idag måndag  har vi varit i Jönköping igen- i fredags åkte vi till IKEA och skulle inköpa ett litet skåp som passar perfekt uppepå jaktskåpet, personalen ger oss ett nummer, säger till oss- kolla att det är rätt nr så får ni rätt skåp- OK, hämtar en kartong på lagret-Rolf säger att den ser stor ut, men vi kollar numret en gång till och det stämmer. Väl hemma är det FEL skåp!! Men vi upptäcker att det passar bra ovanför vår säng så vi bestämmer oss för att åka till IKEA igen och köpa inredning till detta skåp samt ett litet skåp (som vi redan köpt inredning till ). Eftersom det börjar bli dags för att leta balklänning åt P som ska ta studenten så tänkte vi passa på att fixa detta med.

Sagt och gjort, smet idag från jobbet 10 min tidigare, hämtade P hemma och var i Jkpg kvart i fem, in och prova klänningar i en timme (P hittade en jättefin!), iväg till IKEA.  (P börjar nu bli lite trött, Ida är pigg som en mört hon sov hela vägen till Jkpg)  Kommer till garderobsavdelningen, där finns ingen personal, P letar reda på en tjej, skriver en lapp med det jag ska ha, jag kollar på lappen och det är FEL skåp igen!

Hon skriver dit rätt nr, vi går en trappa ner och till lagret, letar men hittar inget litet skåp, frågar personal igen, han letar också, kollar i datorn, ger mig ett nytt ställe att leta på finns inget skåp där heller.(nu har P gett upp och sitter på varuvagnen) .traskar då upp en trappa (med Ida i släptåg)  och genom halva IKEA igen, det finns ett monterat skåp som demo så jag får köpa detta (vilket ju är hemskt snällt eftersom jag redan köpt inredning till skåpet jag inte har), men det är fastskruvat i vägg och ett annat skåp...letar personal igen, hittar två tjejer och en skruvdragare, monterar loss skåpet- travar tillbaka genom halva IKEA bärandes på skåpet- alla tittade på mig och undrade vad jag höll på med...(under tiden har P hunnit prata i tel med typ tre pers och skickat 20 mess) sen fick jag gå in på Fynd- avd. för att prismärka detta lilla skåp- det var prissänkt från 230:- till 130:- men på fyndet satte han en lapp med 50:- på det så det var ju lite plåster på såren.. om man säger såhär- jag börjar hitta rätt bra på IKEA !

Sen har jag lite flyt- det lilla skåpet passar! Om det inte hade gått in skulle jag personligen hackat det i småbitar och eldat upp det!

Idag har jag också haft examination på min högskolekurs- tror det gick bra...skönt att vara klar!

Imorgon ska jag ringa Nässjö Kommun för typ 108:e gången och be dem fixa lampan vid vår utfart som inte lyser- sen snart två år tillbaka- hur svårt kan det va- kan man vägra att betala skatt innan de fixat den?

Vi hörs kramar Molla

Kommentarer
Postat av: icka

hahaha!! förlåt, men shit att du orkar! hade jag varit du hade jag nog börjat lipa;) kul med balklänning, den vill jag se! hoppas bara att pauline slipper klamra sej fast vid sin baldejt för att inte svimma eller spy... usch hemska minnen:p hälsa lilla Ida att vi måste ta en filmkväll snart:) kram

2009-01-13 @ 13:06:46
Postat av: jasse

oj det lät som om ni har haft det fullt upp! jag blir trött av att gå igenom IKEA ! gång. jag förstår pauline. hahaa. tur att ni hittade allt iaf :) kramar

2009-01-13 @ 16:52:57
Postat av: Mia

Ojoj känner igen eländet på IKEA, det va ju inte länge sen jag sprang där som en tok hehe.....Kingen skötte ju sig fint igår för att va första gången....Kram Mia

2009-01-13 @ 18:31:03
URL: http://mia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0