En lugn torsdag...

Har idag varit i Nässjö och hämtat min mobil som gick sönder vid jul, konstigt den var bara tre månader och en Samsung, har haft två Samsung innan som överlevde i min ägo ovanligt länge (mer än ett år), jag tycker att jag utsätter mina telefoner för normalt slitage men det tycker inte resten av familjen, nu är den som ny, ny display och ny connectionsladd inuti!

Mer shopping blev det, (efter att ha letat skidor till Ida, kollat blocket typ varje dag och ringt på c:a 20 annonser, det är alltid just de skidorna jag ska ha som redan är sålda- svaret låter- tyvärr 100 cm skidorna är sålda, men vi har 140 cm skidorna kvar.. men det är lite svårt att åka på dunderlånga skidor när man ska lära sig kanske! ) Så nu har jag tröttnat, kollade Intersport i Nässjö och där fanns ett par mellanblå 110 med rosa blommor på färdiga med bindning- men de kostade 1000:-, de var tillbakalämnade men aldrig använda, så jag prutade lite , sa att jag tyckte det var konstigt att det var fullpris på dem då de var en retur...fick dem för 800:- helt ok.

Gick in en sväng på Röda Korsets butik och kollade efter Staffordshire porslin, hittade två ryamattor- de var beiga så färgen va helt ok, ska lägga in en  i vardagsrummet och se hur det blir- om det blir disaster så får väl hundarna ha dem i hallen- men de var jättefina såg oanvända ut fast de var gamla. Fina kvalitetsmattor från Tabergs mattfabrik- i RK butiken kostade de 80:- för båda!

Jag är mycket stolt över mig själv, sprang 3,3 km igår utan att gå en meter! (kanske inte är så långt för en del av er andra men jag har inte sprungit så långt på ett tag, utan bara varit ute och gått), har inte ens träningsvärk idag, ska köra ett nytt pass imorn och försöka få upp tempot lite mer.

Sovit 12 timmar inatt, helt slut efter att ha jobbat/och vart på kurs 33 timmar på tre dar...imorn går jag på helgen men sen är jag ledig två dagar. Upptäckte att jag hade 54 föräldradagar kvar- visserligen 60:- dagar men jag kan ju ta ledigt utan att ta sem från jobbet, ska ta en måndag var tredje vecka fram till juni, innebär att jag bara kommer att jobba två dgr i veckan, två av tre veckor, skönt! Ska väl jobba desto mer i höst, ska jobba ihop extrapengar till vår resa nästa år, blir en långresa till Thailand och troligen lite andra länder, slutet på jan och minst 4 veckor, ska bli superkul!

Hej hopp vi hörs efter helgen (ha så kul på Barbados i Parkhallen alla som ska dit) kramar Molla



Kommentarer
Postat av: icka

hade jag haft skidor hade jag oxå velat ha blå med rosa blommor på:) Jag har med precis börjat jogga efter ett alltför långt uppehåll- heja oss fy fan va vi är bra;) Jobba inte ihjäl dej bara kvinna:) kram

2009-01-22 @ 16:01:55
Postat av: Mia

Seriöst!!! Nu e jag imponerad.....du laddar till BEACH 2010 hör jag.....barbados va helt ok, men fick rapporter från klubben att det va länge sen som dom hade såååå roligt, så nu ångrar man sig nästan..fast det kommer väl fler gånger....ha det så bra Kram Mia

2009-01-26 @ 02:01:25
URL: http://mia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0