Alzheimer light??

Ibland blir man nästan lite orolig...men sen när ett flertal personer i ens omgivning säger att de gör samma saker så kanske man kan slappna av?

Vad är det då som händer?? Jo jag hade för några veckor sedan på jobbet satt in en skål med tacofärs i ett vanligt köksskåp där vi har sylt, ketcup m.m. En arbetskollega tog fram skålen dagen efter mycket konfunderad...Ofta ska jag hämta något men halvvägs glömmer jag vad det var och måste gå tillbaka för att komma på det...Här hemma har jag nån gång satt disken i kylen och många gånger varit på väg att sätta in saker i fel skåp men kommit på mig (alltid något). Såna här saker händer lite då och då, men i och för sig oftast när det är lite mycket på en gång. Sen är det det där vanliga att man förlägger nycklar, plånbok och lite sånt, men det tar jag inte så allvarligt på- det har faktiskt blivit bättre, handväska där man samlar allt funkar.



Igår skulle Rolf ha en förlängningssladd till motorvärmaren på bilen. Han letar och letar, kommer sen ner och frågar varför jag tagit en 5 m utomhussladd till en väckarklocka i sovrummet! Denna sladd har jag dessutom lyckats lägga bakom en bokhylla så han inte kan få loss den, han undrar vidare varför jag inte använde det uttag som sitter en halvmeter från klockan??? Tja det kan man ju undra och jag kan inte komma på varför, MEN jag TROR att det var så att bokhyllan stod framför det uttaget , så jag inte såg det, då jag tog den långa sladden och mycket elegant trädde in den bakom bokhyllan. Inget konstigt med det- och sladden var vit, jag trodde utomhussladdar var svarta!

Nu ska jag julfixa lite härhemma vi ses!




Kommentarer
Postat av: Danne

Välkommen i klubben! :)



Ibland vet man inte varför man gör saker men när man gjorde dem så var det de mest naturliga i hela världen. Dessutom VÄLDIGT smart! :)

2009-12-03 @ 10:48:49
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Molla

Tack Danne- det käänns genast bättre!

2009-12-03 @ 10:59:27
Postat av: Icka

jo tack.. det händer ju att man förlägger saker eller kommer på en rad JÄTTESMARTA lösningar för både det ena och det andra, enda tills nån frågar hur f*n man tänkte.. suck! Jag förstår i alla fall;)

2009-12-03 @ 17:50:22
Postat av: Jessie

Blir spännande att höra hur de gick me julpyntet... hihi... Kanske några tomtar som sitter i kylskåpet nu eller i nåt skåp där dom inte ska va... =)

2009-12-03 @ 18:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0