Long time no see...

Men nu är det dags igen!
Sommaren har rullat på lång semester= jätteskönt, vi har hunnit måla huset och fixat med en del annat. Varit på lite semester och pysslat en del med våra hästar.

Vår Dacapo har vi sålt, hoppas han blir omtyckt på Sigtuna Ridskola där han är nu. Vi har hittat en ny häst till Rolf men den ska besiktigas  och så går den med föl så vi får vänta till november innan vi får hem henne. Trinity, -99 e. Cortez- Hertigen, men trots stammen en mycket snäll och klok dam, mycket motor men det var ju det vi letade efter.

Ida ska börja skolan på måndag, eller som det heter- förskoleklass. Ida hade en Bamseryggsäck med sig på fritids- det kunde man inte ha, någon hade sagt till Ida att det var töntigt med Bamse...suck - det börjar tidigt....I övrigt så är Ida jätteglad över skolstart, fritids är en hit- Ida har jättekul!

Pauline ska läsa på Högskolan i höst, och jag med- olika kurser men det ska bli kul! Det är bara det där med tiden...plugga halvtid och jobba heltid men det ska nog gå bra.

Pauline och jag ska åka på en veckas solsemester i slutet på september- ska verkligen bli roligt! Har pratat om det i ett par år men på gymnasiet är det svårt att bara sticka hur som helst, men nu är det spikat!

Rolf har piggnat till efter operationen i våras och befinner sig just nu hos mamma och manne i vemdalen på björnjakt. Han stannar även för fågeljakten nästa vecka- tyvärr blev det inget för mej i år då Ida börjar skolan, kan ju liksom inte missa hela första veckan..

Nu blir det jobb hela helgen- utom på sö  fm då ska jag åka med Pauline på tävling! Ska uppdatera bloggen lite oftare såhär långt uppehåll har jag inte haft nån gång tidigare...

Vi hörs !

Kommentarer
Postat av: cattis

hälsa ida att jag tycker det är jättecoolt med bamse!

2009-08-24 @ 10:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0