Ida har fyllt år.........

Nu var det ett tag sen jag skrev och jag kan inte ens skylla på att datorn inte funkat... (fast snart gör den nog inte det- vi köpte loss den i juli och nu har vi 10 st tunna linjer över hela bildskärmen,suck) men ibland är det bara full fart och allt känns ganska vardagligt, det känns inte som man har något att berätta. Men nu har vi gjort lite som sticker av från vardagen iallafall...

Skulle ta en sväng till Stockholm för att fira Ida med släkten däruppe, hade tänkt att sticka iväg snabbt efter jobbet på onsdagen, men vid fyra får jag ett mess från Pauline där det står: Hej jag är på sjukhuset och röntgar handen måste stänga av mob vi hörs kram!! Blir  en aaaning orolig då jag inte ens vet vad som hänt, men lämnar jobbet och åker till akuten, där hittar jag Pauline och Lillan som följde med henne dit. Blir iallafall lugnad av att se att det inte verkar så farligt (när jag läste första messet såg jag framför mig en resa till handkirurgen i Linköping), efter röntgen och lite koll av läkaren får vi åka hem- inget brutet inga skadade ledband el. senor utan en rejäl stukning- skönt!  Det var ju min och Rolfs häst som orsakade det hela- han gillar INTE kossor-han ville inte gå förbi kor i en hage- P blir lite sur och skänklar på varvid han börjar bocka som en tok- hon sitter kvar men slår tummen i konstig vinkel mot sadeln...men han är fakstiskt snäll..eller...
Bestämmer mig ändå för att åka till Sthlm som planerat men kommer ju iväg lite senare, resan går bra men väl i Sthlm vid 22.45 så är varenda parkering upptagen, får leta parkering i 40 min, hittar till slut en men så långt bort att Ida och jag inte orkar ta med oss väskorna till lägenheten.  Skulle aldrig orka ha bil om jag bodde inne i stan!

Ida har fyllt fem och firat rejält kan man säga! Började med ett kalas som mormor ordnat i Stockholm, det var allt som skulle vara på ett kalas- pappersmuggar,tallrikar ,servetter och duk med kalastryck, girlanger och massor av ballonger! Tårta och kakor och bullar och massor av paket!  Ida var i centrum och trivdes med det, höll inte riktigt den ödmjuka blyga linjen hela kalaset om man säger så. Avslutade med en mysig middag med nästan hela familjen.

Hem redan på fredag lunch då Rolf var tvungen att åka hem och hinna rida idag eftersom han ska åka och rida i Vetlanda med Husarerna på lördagen, dessutom skulle vi handla till kalaset på lördagen, blev en sen kväll men hann med det vi skulle.


Lördag startde med att Rolf inte hittade sin plånbok, men den hittade jag rätt snabbt i fickan på hans jacka....sen ringer han från Vetlanda då har han glömt sin dolma (jackan till husaruniformen), det blir att ta bilen och leverera den.

På e.m. blev det kalas! Vädrets makter var med oss vi grillade korv , lekte lekar och åt minitårtor. Ida fick enormt fina (och många) presenter, avslutade med fiskdamm i husvagnen. Stort tack till alla som var med och gjorde kalaset så kul!

Det var allt så här långt vi hörs hej hopp!

Kommentarer
Postat av: EMELIE

Jättekul att läsa, vi vill ha bilder oxå!

Kram från oss i Stockholm

2008-09-15 @ 12:36:52
Postat av: molla

jag försökte men det gick inte så bra men ska snart pröva igen.. kram

2008-09-15 @ 20:19:56
Postat av: mia

Ja se mammor/fruar!!!! vi fixar o donar mest hela tiden.....som "spindlar i nätet"....Ha det så bra Kram Mia

2008-09-16 @ 20:48:50
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: elina

ååå hälsa ida massa grattis! tyvärr kunde jag inte komma, min syster o bror va hemma denna helgen från sthlm o götet så ja umgicks me dom hela helgen!

sorry!

hoppas vi kan ta nån mysig middag snart igen. nån vardagskväll kanske?! vore super!

kramen

2008-09-17 @ 12:19:02
URL: http://elojna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0