Tiden bara rinner iväg

Tycker inte det var så länge sen jag skrev men det har redan gått nästan två veckor...
Det känns inte som det har hänt speciellt mycket, men vi brunchade ett gäng här i söndags och sen fick alla våra söta hundar busa av sig (vissa mer än andra) bilder kommer snart.

Denna vecka har liksom inte blitt så mycket av-jobbade 7-22.40 må-ti och var på kurs on 8-16...

Vital-vår bad guy...
Typiskt bara att vissa saker ska hända när man inte kan komma ifrån, i måndags kväll ringer P gråtfärdig, Vital kommer in från hagen och hoppar på tre ben, en framsko sitter heltokigt och det droppar blod i spånet i boxen... efter lite undersökning visar sig såret vara på ett bakben och inte något allvarligt skon lyckades de få av och en snäll hovslagare som kom morgonen efter...Idag torsdag var han inte halt längre-skönt!
Men ikväll har jag klippt honom- ensam=kamikazeuppdrag men det gick faktiskt ganska bra. Med bra i det här fallet menas att han står upptryckt mot väggen och skakar samt rycker till ungefär var femte sekund, var 30 sekund tar han ett hopp åt något håll så man får vara  kvick med klippmaskinen...inte helt raka kanter men han är klippt!

Ida
Igår tvättade Ida svansen på sin häst, oljade hovarna och dränkte honom i pälsglans..sen frågade hon varför inte små får rida när det är mörkt- jomen det får man om man vill- så Ida blev longerad i beckmörker det tyckte hon var helt Ok men sen fick hon stå i mörkret och vänta medans jag red- inte lika kul...
Idag bad jag henne att gå ut med sin tallrik till diskmaskinen men det vägrade liten Ida...sen ville hon att jag skulle poppa popcorn- jag frågar då varför jag ska göra det åt henne när hon inte ens kan ta undan sin tallrik Svar: För att det är gott! Men hallåååå.....

Hösten
Nu är det mörkt, känns som om dagarna bara försvinner, men än så länge har det inte varit så kallt så det finns hopp om livet...kan man gå i ide nu och komma ut i mars tro? På så sätt är det bra att man har fullt upp då hinner man inte med att deppa för att det blir mörkt- kanske ska pröva ljusterapi? Men man har ju överlevt den mörka tiden förut så det ska väl gå nu med, det finns ju en hel del roligt att se fram emot också!

Nu ska jag gå och sova-måste ladda för imorn då är det after work (fast jag är ledig) och sen ska vi på middag hos kompisar - vi hörs kramar

Kommentarer
Postat av: icka

fortfarande: Ida är min största idol:) kram

2008-10-28 @ 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0