Idas första älg!

ÄLGJAKT
var det som vanligt andra måndagen i oktober. Ida ville i år följa med pappa ut, hon har mest varit med och fikat innan aldrig suttit på pass. Så liten Ida anslöt efter fikat vid 9.00 och traskade med pappa ut, hon hade egen sittryggsäck och bössa med sig. Hon sitter TYST en lång stund och då kommer en älg lunkandes- R petar till Ida så hon ser den och sen skjuter han... första passet och knappt 40 min så är älgen skjuten- snacka om att Ida hade tur. Om man frågar henne så sköt hon också älgen så det så!




Under älgjakten hade vi besök av Mamma och Manne, det var trevligt men kunde ju blitt längre än må-ti om Manne lärt sig jaktkalendern och inte tagit semester fel vecka...

Kommunikationer
För tillfället så fungerar telefoner (inte Rolfs mobil eftersom det är Telenor), internet och postgången- men vår bärbara tel la av häromdan så jag har köpt ny och datorn håller på att ge upp... alltid är det nåt.

Städning
P dammsög trappan i söndags- jag dammsög trappan igår- idag är det skitigt och dammigt igen... Men har röjt en del det är verkligen skönt när det är klart! Nu ska vi bara göra badrummet färdigt- R hade satt plattor i en rad men det blev inte bra så några plattor skulle bort- han fick bort plattorna men även väggen bakom- så nu spacklas det i omgångar och måla om med tätmembran igen- sen kan vi kakla färdigt.
Nu ska jag fixa räkor och rostat bröd som fredagsmiddag..kram på er vi hörs!


Kommentarer
Postat av: jassse

åååhhh cvad kul. javil me djaga. mitt måla nästa ta jakt licens, det värkar så kul... gratta rolf o ida från mig :)



kram

2008-10-17 @ 22:33:14
URL: http://jasmintensen.blogg.se/
Postat av: mia

Halloj, va kul för Ida.....:) Ja menar skjuta en sån stoooor älg första jakten hehe.....ja det ska börjas i tid....Ha det så bra kram Mia

2008-10-19 @ 11:38:39
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: icka

klart att det va ida som sköt! vem annars liksom..??! haha.. stort tack för idag:) kram

2008-10-19 @ 17:34:03
Postat av: Pauline

Jäkla skitunge ja e 18 har jag fått se en älg som pappa skjutit??, ne inte mkt..men men kul för terroristen...det här med o städa tar visst aldrig slut haha:P

2008-10-20 @ 19:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0