Förkylt och mycket att göra....

Idag är det förkylt, extremt irrterande , har haft ont i halsen i snart två veckor men det är ju inte halsfluss, har inge feber och det gör inte tillrävckligt ont -jag kan äta-men man blir trött och seg. Men nu har jag fått färdigt min inlämningsuppgift till högskolekursen jag går, ibland känns det lite mycket att vara ensam i veckorna, jobba heltid och läsa..men, men kursen går bara på kvartsfart och den är klar i januari.. ska kanske läsa lite nästa höst igen när Rolf är hemma.. tror jag.. Tur att P är en pärla, fixar en hel del som underlättar mitt liv!

Anmälan
Någon som inte har koll på läget har skickat ett brev till Miljö förvaltningen i kommunen och skrivit att vi har våra hundar i små burar då vi jobbar! Man kan ju bli trött för mindre. Hallå-ta reda på saker och ting istället! Våra hundar är hemma och de får inte vara i hela huset då de är ensamma utan är i hallen, där finns en bur som står öppen och som hundarna nästan slåss om att få ligga i. De är aldrig ensamma mer än max tre timmar,  oftast blir de rastade minst varannan timme, då är det långa promenader i ur och skur, då det är bra väder är de ute med vår snälla hundvakt hela dagarna. Ibland har jag med en hund till jobbet, den får då ligga i bilen men rastas ofta och tjejerna hos oss tycker det är jättekul att gå ut så vi går många promenader med hunden på jobbet. För övrigt är det c:a 5-6 dagar i månaden (har man normala arbetstider jobbar man 20 dagar i månaden) som det inte är någon hemma mellan 8-16...Oftast börjar jag vid lunch och Pauline kommer hem mellan 14-16 på e.m. även dessa dagar blir hundarna rastade då vi är borta, så jag tror att våra hundar har det bättre än många andra hundar som är hemma medans folk jobbar!

Ida
Vi fick hem fotona som togs på förskolan för några veckor sen, Ida har nu ramat in FYRA bilder av sig själv och ställt fram i köket...Hon har börjat jobba på en önskelista- hittills har hon önskat sig fler Barbiedockor, en rosa fjäderboa med glitter i, klänningar och så önskar hon sig alla saker med älvor och sånt på fast hon inte har en aning om vad det är! Hon önskar sig också DVD filmer- det är bra de tar inte så stor plats och är lätta att städa undan! Idag har vi köpt chokladkalender med Prinsessor på!

Hönsmamma igen..
Idag är P i Gnosjö på mässa och det är inte bra väglag- men jag hoppas de kör försiktigt! I vår ska hon åka till Turkiet en vecka med nästan hela klassen- då får hon messa varje kväll-minst en gång!

Tillbaka till verkligheten
Nu så måste jag fixa stallet och röja lite i köket och sen fixa middag, sen borde jag, tvätta, städa, ringa mina studiekamrater om nästa grupparbete, förbereda packningen åt Ida och mig inför nästa vecka, planera för mat och sånt till P och hästar och hundar nästa vecka os.v.

Hör av mig då jag återvänt från Peking nästa helg, Kramar på er!

Kommentarer
Postat av: mia

Tur att det finns fler hönsmammor.....Ha nu en trevlig semester och njut av ledigheten...Kram Mia

2008-11-21 @ 08:35:43
URL: http://mia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0