Pensioneringsfärdiga tandsköterskor och polisundvikande...

Den här veckan är egentligen rätt lugn då jag jobbat helgen, jobbar bara onsdag kväll och dagpass på fredag....men det känns som om det är full rusch ändå...

Ida
Har varit hos tandläkaren, ny tandsköterska igen- fast en väldigt gammal sådan- inte speciellt pedagogisk - när ida skrattade sa hon till henne att man måste vara tyst på sådana här vårdinrättningar- stor risk att en 5 åring vet vad en vårdinrättning är!!? När hon skulle röntga Idas tänder försökte hon använda den nya data röntgen, prövade tre gånger (varav två ggr på fel håll och en tredje gång på rätt tror jag) och upptäckte då att den nog var för stor för Idas lilla mun. Bytte då till gamla varianten med vanliga bilder- där behövde hon bara göra om en gång...Detta medförde att det blev lång väntan på resultaten av bilderna, Ida fick då välja en belöning och det blev en studsboll, denna studsade åt alla håll även ut i korridoren och in i behandlingsrummet bredvid med Ida efter....som tur var inte Idas tandsköterska i närheten då Ida jagade studsboll över hela tandläkarmottagningen...Kommer tillbaka och lägger bananklister på Idas tänder under protest från Ida (Ida hade öppen mun typ en timme efter behandlingen-tycker det smakar så illa!)- avslutar sen med att säga: vi ringer om det är något för ingen har tid att titta på röntgen bilderna...


Pauline
Har jag övningskört med intensivt denna vecka- hoppas det går vägen på uppkörningen nu..Hon jobbar rätt intensivt med skolan och deras företag kolla in deras hemsida www.ufcreateit.se/ , de har fullt upp med att ta emot beställningar, passa på att beställa julklappar... Hon ska jobba nästa helg-fre ,lö ,sö typ 12-14 timmar om dan då de öppnar en ny Netto butik i Vetlanda- blir en tuff helg.

Nytolkning av  begreppet ormgrop
Min mamma och hennes man har en trea i Bromma, min äldsta lillasyster Emelie med familj har precis köpt hus i Bromma, min yngre lillasyster Filippa har en lägenhet i stan även min äldsta lillebror Filip, men Emelies hus ska renoveras lite innan inflyttning så hon och make och C2 (drygt 1,5 år) bor i trean i Bromma, så gör även Filippa som renoverar/bygger om sin lägenhet, nu kom Filip hem från Japan och han kan inte heller bo i sin lägenhet där byts det golv efter en brand på våningen under så han joinar de andra i trean i Bromma- mamma sa att jag och Manne åker ut och bor på landet så får de andra bo i ormgropen... badrummet i Bromma är på c:a 3 kvadrat- med duschkabin-kan tänka mig trängseln på morgonen då alla fyra vuxna ska iväg till jobbet typ  samtidigt....

Helgen som kommer
ska jag vara ledig och har bara en träning på söndag och en fest på lördagkvällen inbokad, ska nog  vara nykter och köra bil den här gången...och om jag städar idag så kanske jag inte behöver ägna helgen åt sånt tråkigt..

Nu ska jag strax åka in till stan och övningsköra med Pauline, häromdagen då vi körde kom vi till en rondell (cirkulationsplats) och jag har sagt att hon ska rakt fram, men där har polisen kontroll-då hojtar jag "där e polisen sväng höger istället! " Pauline ifrågasätter då min lämplighet som handledare- "bra med någon som säger åt en att undvika polisen- känns ju tryggt?!" Jamen vi har ju ingen ÖVNINGSKÖR skylt på....svarar jag då..och man undviker väl alltid polisen eller?

Och bara så ni vet vi har fortfarande snö liggandes.... men den försvinner nog nu det är sju grader varmt idag!
Kram på er vi hörs!

Kommentarer
Postat av: mia

Du e för underbar.....fast hälsa P att jag skulle undvika polisen jag med, ska snart börja övningsköra med 2 till här hemma....alltså 3 sammanlagt...plus teori övningar hehe.....när dessa huliganer fått sina körkort ska jag tamejsjutton gå i dvala.....typ fixa soppatorsk på min bil och vägra köra en meter till.....äsch skojjade bara....Kör hårt ...kram Mia

2008-11-06 @ 14:26:20
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej från Ormgropen! Inatt bodde mamma där också...den som tycker att det toppen är C2, en person i varje hörn...

Stackars Ida hos tandis, jag förtsår henne, byt sköterska!!!

2008-11-07 @ 13:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0