onåbara 18 åringar och kräk i bilen

Vaknar onsdag morgon av att solen skiner- härligt blir en fin dag. Skulle sen in till stan (alltså Eksjö) hämta P hos en kompis så skulle hon hänga med mig och Ida som skulle på simskola, luncha hos en kompis, hämta lillasyster och kusin Caroline i Nässjö- bra plan eller hur! P går ej att få tag på och vet inte adressen där hon är, kommer efter ett tag ett mess- kan jag ta två bussen hem- svarar tre!! gånger hör inget.... blir inte småirriterad utan snarare skitsur. Är på väg till lena för att luncha då ringer vår stackars hundvakt och undrar var nyckeln till huset är- ligger inte där den ska- svär ve och förbannelse över den person som plockat in nyckeln. Åker hem och letar inne efter nyckeln som är puts väck- letar ute- BORTA- men en hink hett vatten i snön så kommer den fram- en meter typ ifrån där den skulle va! Blir då lite gladare det är ju ingen som plockat in den iallafall. P ringer efter ett tag och jag är lite sur men det går över rätt snabbt- så samlar ihop familjen och åker till Nässjö där vi möter lilla C och Emelie. Det är ju en något kurvig väg från Nässjö till oss- kan meddela att lilla C är åksjuk- men kräktes bara i bilbarnstolen- P satt som tur var fram så hon kräktes inte- Ida satt bak men är inte så känslig-spelar mest roll för luktens skull då Ida redan tömt en drickyogurt över hela baksätet- lätt att få bort- INTE! Så nu ska jag sanera bilen med mitt nyinköpta super medel- sa de iallafall i affären- återkommer med rapport om det funkade HEJ SVEJS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0