Den moderna tandfén

Jaha då har vi haft lite semester i stockholms skärgård. En härlig weekend med en hel del sol. Var också på begravning på fredagen för min morfars syster, vid 88 års ålder gick hon en golfrunda på 18 hål två veckor innan hon dog- fick en vacker och ljus begravning. Lördagen tillbringade vi på Gåsö då mina småsyskon (Filip och Filippa) hade gemensam examenslunch då de avslutat sina utbildningar på universitetet. Det var en lång lunch som avslutades med dans på bryggan till halvfem på morgonen- jag hade då redan sovit en stund med Ida men utövade spaning från sovrumsfönstret!

Ida tappade sin första tand på lördagkvällen- vid volleybollnätet- volleybollmatchen avbröts och samtliga deltagare letade efter Idas tand i gräset- dock utan framgång... Så Ida skrev en lapp till tandfén var hon hade tappat tanden så tandfén kunde hämta den på gräsmattan- och det blev en tjuga under lappen på morgonen! Det kanske funkar att maila Tandfén nästa gång....

Igår kväll skulle vi gå på Mamma Mia filmen i Eksjö, planerat sen länge... kompisen skulle boka biljetter i måndags men alla bokningsbara var såld så man skulle komma till bion senast 18.45 då alla biljetter som ej var förbokade skulle säljas- så vi var där 18.15 för att hamna först i kön- då ser vi en lapp att kvällen är utsåld?!? Hur kan det vara utsålt när det inte gick att förköpa? Jo de har då sålt biljetterna till onsdagens föreställning till de som inte fått biljett på måndagen och tisdagen- snacka om snopet- klockan var ju för mycket för att hinna till Jönköping med.. det var inte bara vi som blev besvikna- det kom en hel del efter oss och fick samma svar- dåligt!  Man vill ju gynna Metrolpolbion , kul att den finns men man blir ju lite tveksam då de gör såhär.

Det får bli film i Jönköping nästa vecka istället!

Nu har jag jobbvecka igen sen är det sem i två veckor till- ska bli skönt.
 Men ska hinna baka tårtbottnar och städa bilen i e.m. med...

Hej hopp nu ere sol igen kram på er!


grabbarna grus på bryggan

Grabbarna grus på bryggan


Min gudmor Marianne till vä och mamma Calle till hö

Min gudmor Majan till vä och mamma Calle till hö




Lillasyster Emelie med Idas kusin Caroline



Lillasyster Filippa med manlig lunchgäst till vänster

Kommentarer
Postat av: Pauline

haha:P, den sista bilden äger:d..för den tog jag haha =D

2008-07-20 @ 23:36:37
Postat av: jasse

hohoh. nu måsta du uppdatera, har ju ingen aning om vad som händer i skullaryd ;) haha. kram mig

2008-08-03 @ 15:54:22
URL: http://jasmintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0