Överlevt julen eller?

Nu har jag kollat alla andras bloggar så då måste jag väl uppdatera lite!
Vi har överlevt julen, hade en jättemysig julafton hos min mamma och Manne ute i skärgården, detta år var det ingen is så vi kunde åka båt ut, slapp gå över isen. Ida och kusin Caroline höll ut till halvelva, sen bröt de typ ihop så mina småsyskon och P är vaccinerade emot barn ett bra tag framöver....

På juldagen åkte vi ut till Pappa och Naffe i Sigtuna och firade nästa julafton, Ida red en c-ponny som hon tyckte hon skulle galoppera och hoppa på- det fick hon inte- bara trava iklädd julklänning! Åt en supergod lunch- inte julmat! Sen var det ytterligare julklappar, Ida sliter upp och lägger åt sidan- sen ska hon ha en till... men då de är slut så leker hon och är mycket nöjd. Min kära lillebror Ludde hade köpt ett set med pärlor-15.000 st (jag skojar inte) och ett program där man kan ladda upp bilder och sen pärla dessa... vi har börjat med detta idag- Ludde är mycket välkommen till oss att göra detta med Ida!!

Efter en liten extrasväng till Bromma för utbyte av glömda saker till höger och vänster, förpassade vi oss hemåt, efter en liten bit står en bil som snurrat och kraschat in i ett räcke, ytterligare lite senare så är det en seriekrock typ, och trafiken är avstängd- som tur är i norrgående- så vi puttrade ganska försiktigt hemåt (vi hade släpkärra med sommardäck) men skönt med fyrhjulsdrift och dubbdäck...Ida sov tre timmar i bilen, så när vi kom hem vid 22 tyckte hon inte att det var sovdags, väl i säng somnade hon på två röda...

Idag ska jag rida lite och sen ska vi på Julafton nr tre hos Rolfs släkt i stan!
Pauline blev väckt vid 8 i morse då de ringde från Netto och hade akut kris med sjuka arbetare- så hon fick kliva upp och åka in och jobba...det är ju bra betalt idag iallafall..

Ska väl fixa lite lunch nu har redan börjat leka med mina julklappar (läst en bok på f.m) och R och jag fick en hel del ihop så det är toppen- räcker flera dagar...

Funderar på ett nyårslöfte att sluta äta godis...har inte bestämt mig än..

Kram på er och god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: mia

Skönt att ni klarade av storstan utan större problem....mysigt att va i skärgårn....mm ska dit i sommar....Vindö....nu ska jag passa upp på familjen...(vinterkräksjukan)....Janette har haft den för nån vecka sen ..nu ligger Jasse och Lg...jag ska nog in till marco en sväng...och fixa allt där...ha det bra kram Mia

2008-12-26 @ 12:58:41
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: icka

vi kanske ska slå våra nyårslöften ihop?! bra att ni verkar ha haft en trevlig jul! kram

2008-12-27 @ 16:42:57
URL: http://common.blogg.se/
Postat av: jasse

åh fan det lät mysigt :) vill oxå firaså mkt jul :/ hahaah XD hoppas ni får en trevlig kväll och gott nytt år

kram jasse

2008-12-31 @ 12:25:10
Postat av: alva

Hej, just nu designar jag din blogg för 49:- på ett unikt och personligt sätt. Hör av dej om du vill se andra bloggar som jag designat.

Ha det bra ( :

2008-12-31 @ 12:33:49
URL: http://alvvs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0