Nu är det höst igen....


Var länge sen jag uppdaterade nu men vem vill sitta vid datorn när solen skiner och det är 30+- men nu är det 10+ och höstrusk....

Och vips så var semestern slut och hösten har kommit...fast jag gillar faktiskt hösten, hög klar luft, frostbitna löv i olika röd-orangea kulörer, jordig doft i luften, det känns alltid lättare med hösten när man fått lite sol som vi faktiskt haft gott om sista veckorna.

Ida var med på simskolan i Skullaryd, lyckades ta tre  märken vilka hon var mycket stolt över.
Vi har rensat ut i Idas  rum och försökt få lite ordning, hon har nu en spegel med rosa ram och paljetter- de ni!! 

Förra helgen tog vi en liten tur med husvagnen- började söndagen på Liseberg med Lena,Robban, Cornelia och Ruben. Ida åkte Flumeride 9 gånger- satt längst fram samtliga resor! Om Ida fått bestämma skulle hon åkt alla attraktioner som är från 130-140 cm och uppåt- det roligaste tyckte Ida var att åka berg och dalbanan- hon fick åka två gånger sen orkade inte pappa mer (det tar på krafterna att hålla i sig själv och ett barn i ett järngrepp hela resan) en lyckad dag!

Åkte sen runt och tittade på några slott, solade och badade, passerade några vänner i Skövde sen styrde vi hemåt igen.

Väl hemma tog Pauline och jag en kväll och åkte på en nostalgi tripp till Österbymo, avslutade kvällen med att äta middag ute i Eksjö

Rolf var ute på långritt så jag och Ida byggde en ny trappa till huset, den gamla var lite lätt upprutten om man säger så..

Nu har jag hunnit jobba två dar- var lite seg i morse, men som tur var sov Ida till 8.45 sköönt.

Nu är det snart jobbhelg igen, av någon korkad anledning hade jag lovat att börja 7.15 på fredag- ångrar mig nu kan jag säga..men det är bara att bita ihop! Jobbar bara onsdag och fredag nästa vecka sen är jag ledig nio dar i sträck så jag överlever nog.

Hej hopp vi hörs kramar Molla

Kommentarer
Postat av: elina

heeeeij! haha jaa självklart får du plats i väskan! de vet du :)

haha! läget me dej?! jobb o hästar som gäller eller?! :) själv ska jag ut på 3timmarstur idag. AJ i rumpan ;)

kraam

2008-08-06 @ 12:27:21
Postat av: jasse

heej. :) taack så mkt, jo jobbat det har vi :) trappan blev ju skit bra. tusan ja skulle med velat o åka o kolla på slott, as häftigt jue :)



kram jasse

2008-08-07 @ 00:29:54
URL: http://jasmintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0