Regn, öltält, regn, och taskig pump

Nu är det ju inte så svårt att vara lite flitigare vid datorn- ösregn typ varenda dag. Sitter här och skriver typ mitt i natten- väntar på att R ska anlända till Aneby så jag kan hämta honom. Han har varit i Norge och ridit uppvisningar med Husarerna på norska hästar, det har tydligen gått bra, alla lever iallafall.....

Ida har varit hos farmor och kusiner större delen av helgen då jag jobbat, avslutade söndagen med att reta gallfeber på sin syster men sover nu sött ....

Pauline har haft en helhelg, ringde henne i Lördags från jobbet, mina arbetskamrater hör samtalet- asgarvar rått åt mig!!!Här följer ett referat från samtalet:

P svarar och jag frågar om hon är hemma då hon skulle vara hemma typ 23 eftersom hon skulle tävla på söndagen- Hon svarar: Näe, jag är i ett öltält i Mariannelund! Det är tråkigt bara en massa gamla människor- typ i din ålder.... Jaha, tack för den...

Men söndagen gick ju bra ändå för P, två nollrundor och en rosett på den lille busen! P:s kille Christopher följde med, han har nu lärt sig att man ska ha jacka med sig på tävlingar- det öste ner heeela dan...

Har nu jobbat fyrtiosju timmar sen i fredags morse- börjar bli en aning seg- men jag har lyckats få lite mer sovtid då jag duschat på jobbet, just nu är det lite krångligt att duscha hemma. Det är en strömbrytare på pumpen som lever sitt eget lilla liv. Man får då klä av sig , slå på vattnet i huset, springa ner i verkstan och knacka på den lilla strömbrytaren, springa upp till huset och duscha- inte lockande kl 23 på kvällen...

Nu ringer R och klockan är bara 24- dags för hämtning, så nu är det färdigskrivet för idag

Godnattkramar Molla

Kommentarer
Postat av: jasse

pauline var as duktig.. har aldrig sett henne så nervös ;)

2008-08-11 @ 18:22:38
URL: http://jasmintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0