Höst igen= förkylning?

Hej på er det blir lite långt mellan bloggandet ibland men nu är det dags igen.

Förra veckan var det dags för första höstförkylningen- Ida var snuvig och febrig-sen jag- sen Pauline- sen Rolf....men det går ju över. Pauline har jobbat som en liten iller- 7 dar i sträck och inte sovit överdrivet mycket så i söndag sov hon hela e.m. var uppe en timme och sov sen till måndag f.m.... hmmm orkar ungdomen inte arbeta?

Rolf har iallafall fått arbeta-( han är materielsystemansvarig för försvaret) media är ju heltokiga- jagar som galningar och ger sig inte trots att R sagt att han inte kan uttala sig förrän rapporten från Afghanistan har kommit och försvarets presstalesman har pratat med dem!! Om en robot är felkonstruerad så borde de ju jaga företaget som gjort dem?eller nån chef inte en handläggare på Högkvarteret?


Mamma och Manne var här (det var ju bockjakt den här helgen) det var mysigt och sen kom lillebror Filip förbi också- jättekul. Ida har haft fullservice och dessutom sovit hos mormor och morfar i husvagnen. Mamma och jag tittade på filmen Flyga Drake- har ni inte sett den så gör det!

Och lilla jag har fått jobb! Alltså samma jobb som jag haft i ett år på vik, men nu har jag fått den tjänsten fast och på heltid så det känns bra.

Igår var P och jag och köpte ny telefon (åt P förstås jag använder allas avlagda), lyssnade på radion hela vägen dit- Stefan Holm hoppade höjd- i tel affären hade de Tv:n på samtliga kunder och personal stannade upp och tittade då Holm hoppade -och rev, snacka kollektiv suck... det är nästan som när Stenmark åkte slalom och man stoppade undervisningen i skolan för att kolla hans åk...

Är ledig resten av veckan, men nu ska jag ut och gräva i trädgårdslandet- skulle behöva klippa gräset men gräsklipparhelvetet går inte- startar ibland men stannar efter fem meter- eller startar och stannar inom fem sekunder eller startar inte alls....

See you!


Kommentarer
Postat av: icka

grattis till fasta jobbet! ser fram emot idas kalas på lördag, antar att hon önskar sig nåt rosa glittrigt eller?! ha de kanon så ses vi snart, o hälsa pauline att hon red bra även om hon inte va helt nöjd med tävlingen:) kram

2008-09-07 @ 15:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0