Träskor gör ont..under näsan...fråga Ida

Ida fick en kasse med kläder från en kompis däri fanns även rosametallic lackade träskor- som ni  vet så gillar ju Ida rosa- trots att dessa var lite stora skulle hon ju prompt ha på sig dem oavsett vad jag sa- att man kan ramla och slå sig m.m. Ida går tre minuter senare ut på framsidan nerför trappen och jag hör bara att det dundrar till och sedan ett illtjut. Ida har då trampat snett (otippat va) i sina träskor och fallit handlöst rätt ner i gruset med ansiktet först- skrapat sig och har hela munnen full med grus. Nu har vi ställt undan träskorna utan protester!

För att slippa träskor lovade jag att ta fram Idas foppa-tofflor och sandaler- trodde jag lagt dem på nåt bra ställe, letade som en galning spårlöst borta! Sen började jag fundera på om vi glömt dem i Thailand, men bäst och kolla väskan för säkerhets skull- och mycket riktigt ej ännu uppackade sen vi kom hem 12 februari,låg de i väskan- fast det var faktiskt inget mer jag glömt att packa upp!

Ida har också tränat inför torsdagens tävling-igår kunde hon rida själv på longerlina utan att Yoshi sprang in till mig!  När Ida skulle galoppera (då springer jag bredvid) passade Yoshi på att bita mig i handen  varvid jag blixtsnabbt slår till honom på nosen - då säger Ida -mamma man får inte slå hästar! Och det är ju rätt men bits de så...men hennes tanke är ju god iallafall!

Idag är det tisdag och SOL IGEN!!!!  I e.m.-kväll  är det hoppträning och en tur till ridhuset med Kingen!

Vi hörs

Kommentarer
Postat av: mia

Kom att tänka på en sak, du säger att Ida e tokig i rosa, jag med...det har tyvärr inte vuxit bort till allas förtret....haha, så nu vet du vad du har att vänta dig haah,Fråga Jasse vad hon tycker när jag köper häst prylar????, hon blir tokig .....Ha en bra valborg, kram Mia

2008-04-30 @ 12:09:22
URL: http://mia1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0