+15 i kylen- inte helt bra...

P gick inte till skolan igår vaknade och hade världens magknip och lite huvudvärk. Jaja  det går väl över, P mår bättre på e.m. så det verkar ju bra. När jag kommer från jobbet och lite snabbt ska steka några prinskorvar- ja då har korven fått päls- trots att datumet inte går ut förrän om en vecka!? Svär ve och förbannelse över affären som inte har förvarat korven tillräckligt kallt.... blir lite misstänksam på torsdag morgon då jag tycker att det känns ovanligt varmt i kylen- kollar med en termometer +15- inte bra...Börjar förstå varför P fick ont i magen....Ringer Bimab  som tror att det är termostaten- kostar inte mycket att byta- skönt tänker jag...tji fick jag- innan jag åker iväg och shoppar i Jkpg sänker jag tempen till +3, när jag kommer hem har tempen sjunkit till +8, ringer glatt Bimab och meddelar detta- får då till svar att  termostaten är hel , det är istället gasen som snart är slut , kostar typ som ett nytt kylskåp att laga!! Grattis bara att köpa nytt....va trött jag blir. rensning i kylen återstår nu, vågar ju knappt äta nåt.

Älskar FLASH i Jkpg,bra service plockar fram jeans som sitter perfekt och superrea en bomullskofta 125:- kostat 400:- det kallar jag rea!!
Ida shoppade rosa diadem, rosa duschtvål, rosa hårborste, rosa jumpadojor, rosarandig mössa (hmm undrar om Icka haft för mycket inflytande här) och icke att förglömma ett par VITA ballerinaskor. Skötte sig exemplariskt glad och gullig och inte obstinat en enda gång!!

BYE BYE

Kommentarer
Postat av: jasse

faan va jobbigt ned kylskåpet där...

hah ava gulligt...rosa e faktiskt fint, ja gilar de tmed.. kram jasse

2008-04-05 @ 23:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0